Wednesday, August 1, 2007

بريق عينيك

أري بريق عينيك يبحث عني خلف شعاع من النار يتراقص بطريقة غجرية

يتمايل في نهر العشق

فتخبو نار الحب في قلبي وتستعر

أري بريق عينيك في انعكاسات الاضواء حين سقوطها علي حبات المطر

لتنير جنبات الكون بجمال ملامح وجهك

فتمتد يدي تتلمس شفاهك التي طالما ذبت شوقا اليها

أري بريق عينيك في سحابة تطوف سماء حبي بلا انتهاء لتقطر زخات عشق

فتروي ارضي العطشي لحنينك

أري بريق عينيك في بحر هائج تتسابق امواجة لتلمس اقدامي

فأشعر برجفة في جسدي وكأنك تحتضنني

داخل امواج غرامك فتخدر روحي ويطير من عقلي التعقل

واسبح في عالمك الرائع بلا انتهاء

أري بريق عينيك يتابعني واشعر بهمسك تحمله نسمات الحب الباردة

كل صباح يتحسس وجهي ليسكن روحي فاستلهم منك الحياة

وأتنفس عبير حبك الخالد الي الابد

أري بريق عينيك يحتضنني ويهدهدني فأرتاح من عناء الاشواق

وترحالي عبر الحنين

لأرتاح في عينيك ما تبقي لي من سنين

أري بريق عينيك يصحبني في امسية ترقص فيها النظرات وتتعانق الهمسات

وتتعاهد القلوب علي ان تمتزج الي الابد لتشكل رمزا

تقتدي به قصص الحب وتغار منه روايات العاشقين


أري بريق عينيك يأخذني لعالم اخر يزخر بالروعة والحب

عالم تمنيت ان اعيشة معك وحدك

ان ينتشر عبق جسدك ليسكن حنايا روحي

ويزكي جدران معبد حبي الابدي لك عطر همسك


أري بريق عينيك يتوسد مخدعي فأنام قريرة العين اتنقل بين احلاماً

نصعد فيها لسماء العشق نتلمس نجوم الهوي المجنون

ونرتشف من كأس السعادة

احلي مذاق للحب عرف به الوجود


كل ليلة

اشعر بحرارة انفاسك

تتردد في صدري فأتطلع الي مرآتي لاري ملامح وجهك

ترتسم بأنفاسي المتلاحقه لتطبع صورة تزدان بها عيني وتلثمها روحي بعبق العشق الا متناهي


اشعر بلمسك يتحسس جسدي فيبعث الدفئ في جنبات روحي

فأقسم اني ما احببت قبلك و لن احب بعدك

ابدا

احبك

وسأظل احبك

الي ان يفني الحب

او افني انا

سأظل احبك

الي الابد
...............

148 comments:

Iskanderani said...

مساء الخير د. جيهان؛

إبداعاتك الادبية تمليء القلوب إحساسا جميلا وتجلب ذكريات اياماً خلت.

تحيات إسكندراني في بلاد الله الواسعة

يا مراكبي said...

وسأظل احبك
إلى أن يفنى الحب
أو أفنى انا؟

فعلا ممكن يفنى الحب؟ ولا ده من المستحيلات زي الغول والعنقاء والخل الوفي؟

بيعجبني قوي الإسترسال على نفس المستوى .. دايما ميزة في كتاباتك على إختلافها

S H A H said...

وبعدين بقى انا دايما متأخر كدة و لا ايه؟؟

برده واخد مركز تالت

لا بس انتي عارفة ظروفي النهاردة

انا لسة حالا داخل اهو و اول حاجة افتحها كان بوستك

انتي بجد رائعة يا جيهان كلامك بجد مش طبيعي

ده ايه ده:

ك

أري بريق عينيك في بحر هائج تتسابق امواجة لتلمس اقدامي

فأشعر برجفة في جسدي وكأنك تحتضنني

داخل امواج غرامك فتخدر روحي ويطير من عقلي التعقل

في كدة في الدنيا؟

يا ريتني كنت بـحـر

بجد بوست هااااااايل
سلام مؤقت

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

بريق عينيك
بجد ولأنل بقراء البوست
حسيت ببريق فى عينى
بجد عجبنى قوى قوى
دايما كتاباتك بتعملى حاجه من البهجه
مثل مجموعه قله من المدونين منهم تعرفيهم مثل يا مراكبى
ومنهم متعرفهمش مثل
تاخاريف br/>لصاحبها لؤى
لكن بجد دايما هايله وبأسلوبك

رينـــــــــــا said...

دوختييييييييينى
ووديتينى
وجبتينى
انتى بتجيبى الكلام دا منين يا جيجى؟؟
بجد يا بخته بيك
ماشاء الله
اد ايه انتى رقيقه وحالمه
يارب يدووووووووم كل حب بينكم
ويبعد اى فراااق عنكم

الطائر الحزين said...

السلام عليكم

عندما يسكن الحب جنباتنا ونرتشف من كئوس الهوى ونتجرع عذب الكلام وتقول العيون ما تعجز عن وصفة الألسنة ستكون النتيجة

عندما أتطلع الى مرآتي أرى وجهك

فالروح داخلنا هى ما تحدد صورة الأشكال

تحياتى

مجهول said...

فأقسم اني ما احببت قبلك و لن احب بعدك

ابدا

احبك

وسأظل احبك

الي ان يفني الحب

او افني انا

سأظل احبك

الي الابد



ايه الجمال ده
احساسك رائعة وغاية في الرقة
تحياتي علي هذا الابداع

http://kasperb4.blogspot.com/ said...

السلام عليكم

انا أول مرة بصرحة ازور مدومنتك
ولقيتها مليانه احاسيس جميلة ومشاعر صادقة

تقبلي مروري وتحيتي
-------------------


::على الهامش
ياريت تشرفيني ف مدونتي بإضافة رأيك ف الاستقصاء اللي عاملو
وبصراحة يهمني في رأي البنات

اه يا دماغى said...

احلى حاجة الرومانسية

الجميلة التى بتكبيها

وانك مالكيش دعوة بالمدونات والكلام

المتعب للأعصاب اللى بنكتبه

خالص تحياتى

mohand said...

السلام عليكم

ايه يا جيهان

فتخبو نار الحب في قلبي وتستعر

حددي تخبو ولا تستعر
متلخبطيش الواحد


لا بس الصراحه الحته دي

وتتعاهد القلوب علي ان تمتزج الي الابد لتشكل رمزا


شديده قوي
من جمالها فعلا تخيلتها
حاجه كده زي عنتر وعبله
اصبحو رمز



أري بريق عينيك يتوسد مخدعي فأنام قريرة العين اتنقل بين احلاماً

دي بقي جمالها في الاحساس بالامان

بس هل فعلا حبنا هو اللي بيحسسنا بالامان
ولا قوة الشخص الاخر او ضعفه ؟


كعادتك دائما
مبدعه
حساسه
شاعره
تحياتي

سندباد said...

للحظات وانا بقرا البوست تخيلت انني اعيش كل هذا الحب
للحظات تخيلت انني لم اكن اعرف معني الحب الا الان
للحظات تسالت هل استطيع يوما تذوق مثل هذا الحب
للحظات
للحظات
للحظات
فهناك لحظات كثيرة اتذوقها واعيشها في بوستاتك
في الاخر دايما في اخر
واخر تعليقي
يابخت من يذوق كل هذا الحب

mimi said...

جيجي روح قلبي ايه الجمال ده

وأتنفس عبير حبك الخالد الي الابد
أري بريق عينيك يحتضنني ويهدهدني فأرتاح من عناء الاشواق
وترحالي عبر الحنين
لأرتاح في عينيك ما تبقي لي من سنين

بتوصفي قد ايه قمة الاحساس بالراحة بعد عناء الاشواق
تحياتي لوحدها مش كفاية
سايبالك تاج عندي
احب اشوف اجاباتك علية
سلام

Anonymous said...

والله ما عارفة اكتب حاجة قدام الجمال ده حراااااااااااااااام عليكي الواحد متماسك بالعافية يابنتي
ازيك ياروح قلبي وحشانيموووت فينك وبعدين يابنوتة انتي نفسي يجي بقى اللي يستاهل الكلام ده

كراكيب عادل said...

ثقة من الحب لدرجة القسم

البوست دة كلة ثقة ثقة الواثق من الحب

والحب لة صولات وجولات في قلوب العشاق

اهنئي يا قلوب بحب عامر يدوم ولا ينتهي الا بفناء الحب او سكوت دقات القلوب نفسها بعيد عن الكلام الي فوق دة مطر وسحاب في جو الكويت دحرجت الموس تحت علشان اشوف حرارة الانفاس وانفاسي المتلاحقة والقسم والحجات دي علشان دة كلة مناسب للحر يا جيجي بس فية برضو فوق شعاع من النار يتراقص بطريقة غجرية

شكلك بتلطفي الجو يا جيهان

كعادتك مستمرة في اشعال كلمات جميلة مستمدة من روح جميلة تعبر وتعبر باجمل العبارات

تحياتي

اسكندراني اوي said...

تقريبا كل المدونيين في حاله عشق
اللهم دمها يارب
تحياتي على البوست الهايل
اللي بجد محتاج يقرا اكثر من مره عشان الواحد يقدر يستوعبه

تامر حسين said...

gohayna
انتي ناوي تشعري ولا ايه
ههههههههههههه
عمتا بجد موضوع جميل جدا جدا جدا رغم انه طويل شويه بس بردو قريتو
تحياتي ومستنيكي دايما في مدونتي والف شكر لاني لاقيت اسمي من ضمن المدونات المفضله لديكي
تحياتي

mraghy said...

وسأظل احبك

الي ان يفني الحب

او افني انا

سأظل احبك

بصراحه الكلمات دي جامه قوي

تقبلي مروري

Blank-Socrate said...

جهينه
ارى عطشك للمثاليه فى الحب
اتسأل هل هذا يظهر فى كل تعاملتك العامه اما هو شىء يظهر فى تعاملات شخصيه خاصه فقط

Eric Matt said...


انا زعلان يا جوهاينا

زعلان بجد

أحد الرموز في حياتي

الشيخ سيد نوح اللي كنت قلتلك عليه

توفي من كام يوم قريت الخبر في اسلام أونلاين

توفي ودفن في الصليبخات

وأنا بقالي سنتين بحاول أوصله
:(

:((
:((((

لا حول ولا قوة الا بالله

اللهم ارحمه وأسكنه فسيح جناتك

ادعيله يا جيهان

وادعيلي

أنا عارف انك حاولتي والله بس هو النصيب بقا

كان نفسي أسمع صوته قبل ما يموت

لكن حصل خير

اللهم لا تحرمنا أجره ولا تفتنا بعده

تحياتي لك من ماناساس البلد

gohayna said...

اسكندراني

استاذ ممدوح

وجودك عندي بجد شرف ليا كبير ورأيك وسام علي صدري

انا بجد بشكر وجودك وتشريفك ليا
واتمني تنورني دايما

تحياتي ليك يا استاذي العزيز

šσяšαяαα said...

الرضا والسماح ياهل السماح

انا ايه اللى جابنى هنا مش عارفه

يابنتى انا بدخل الاقى كلام خير اللهم اجعله خير كدا مش عارفه ياختى دا من كوكب الارض واللا عطارد بعتلنا كام كيلو من عنده

طبعا طبعا مش لازم ارجع من غير شوية غلاسه عالماشى:D

وانتى ياجهينتى ارحمينى شوية ربنا يكرمك انا مش اد كلامك الجامد دا

سلام ياعسوووولى

rack-yourminds said...

ايه الكلام الروعه ده

بجد كلماتك جميله جدا

تحياتي ليكي

مداح القمر said...

يا سلام ع الحب والانوثه الجميله اللى طالعه من الكلمات
حسيت وكأن العين بحر والنظره هى كل ما يحيط بالبحر من سماء وسحاب وليل وهواء واحلام
جو جميل جدا وضعف واستسلام ممزوج بقوة الحب
جميله اوى اوى اوى يا جهينه ومش عارف انتى سيبتيلى ايه اكتب عنه؟؟؟
بالتوفيق دايما

Hadota ... حدوتة said...
This comment has been removed by the author.
Hadota ... حدوتة said...

الله يا جهينة
كلماتك جميلة جدا

انا لما بقرى كلماتك الجميلة دى بروح فى دنيا غير الدنيا وببقى فى عالم تانى
قد ايه احساسك عالى
ورومانسيتك رقيقة اوى وناعمة اوى

:)
تحياتى لابداعاتك

gohayna said...

مراكبي

سعيده بوجودك جدا يا مراكبي هنا

ويارب تكون في احسن حال

الحب عمره ما بيفني يا مراكبي بس الظروف الصعبه ورتم الحياه الكئيب هما الي بيطمسوا معالمه

لكن عمره ما بينقرض ابدا


تسلم ايدك يا مراكبي

وبجد بسعد بكل أراك
تحياتي ليك جدا

gohayna said...

شاااااااااااااااااااااااااااه
المركز التالت وعلي التوالي لتاني مره

مبروك يومين وتستلم الهديه ان شاء الله

كلك ذوقك يا شاه وربنا يخليك يارب

وبعدين انت احسن من البحر بكتير يا حج
هههههههههههههههههههههههههه

تسلم ايدك يا شاه

ويارب منورني دايما في المدونه وفي الواقع كمان

تحياتي

gohayna said...

اعشق في الليل ضوء القمر

الاروع وجودك صدقني

بجد من الناس الي بحب اشوفهم جدا عندي

وفعلا انت عندك حق
كتابات يا مراكبي بتعمل بهجه فعلا
وهكون سعيده جدا بزياره المدونه التانيه الي حطيتهالي

بجد بشكرك جدا علي كل كلامك
واتمني اشوفك دايما

تحياتي ليك

gohayna said...

رينا

اميييييييييييييييييييييين يارب
يديمه عليا نعمه يارب
لو لقيته
ههههههههههههههههههههه


تسلميلي يا قمر والله انت الي كلك احساس بجد
والف مليون مبروك يا قمر ربنا يسعدك دايما يا اجمل عروسه في الدنيا

مستنياك والله يا بنتي علي نار

تيجي بالف سلامه يا جميله

تحياتي

gohayna said...

الطائر الحزين


كلامك كله ينفع بوست لوحده والله

عندك الف مليون حق

فعلا لما بنوصل لدرجه اننا نتشبع بالحب احساسنا الداخلي هو الي بيحدد الاشكال قدامنا


بجد الف شكر علي كل كلامك

وسعيده بوجودك دايما

تحياتي ليك

gohayna said...

مجهول


يا مجهول والله انت الي اروع
وزيارتك الي اروع
ووجودك اروع


يارب تفضل علي طول كدا

تسلملي يا صديقي العزيز

تحياتي ليك

gohayna said...

كاسبر

اهلا وسهلا بيك في مدونتي واتمني متكونش الاخيره يارب


الف شكر علي كل كلامك

ورحت مدنتك وبجد عجبني الموضوع
وقلت رأي فيه كمان

وحتي لو احتلافنا انا برحب بالاختلاف في اي وقت

ويارب كنش رغيت كتير

الف مليون شكر مره تانيه

تحياتي ليك

gohayna said...

اه يا دماغي

احلي حاجه يابنتي الرومانسيه

بس المهم متفصلكيش عن الواقع
لا تروحي وتوجعي دماغك بكل المواضيع وتحطي رايك وتتخانقي وتزعقي وتتنرفزي
وتحبي وتزعلي وتعملي كل حاجه

دي نقره ودي نقره يا قمر

ولا انتي ايه رأيك

تسلميلي يا جميله
واكيد هاجي عندك واوجع دماغي برضه

تحياتي ليكي كتير جدا

gohayna said...

مهند

يا مهند

ما ترد بقي
ههههههههههه
اكيد فاهمني
المهم


طبعا سؤالك عن الامان
اكيد بيعتمد علي الشخص الي بتكون معاه
اذا كان فعلا قادر يحسسك بالامان ولا لا؟

اذا كان جدير بحبك ولا لا؟

معني الامان دا كبير اوي يا مهند
ميعرفوش في زمانا دا غير الرجاله الي علي حق

ضايع اليومين دول بصراحه مع الجيل الجديد
ههههههههههههد

المهم بقي
طبعا انت بقالك فتره غايب عني وعن المدونه

وبما اني بحب اسلوب الثواب والعقاب

فانا هعقباك وبشده كمان

عشان متعملهاش تاني

وعقابك يا سيدي

هو ايه يا جيجي
هو ايه يا جيجي؟؟؟

هقولك عليه بعدين

تسلملي يا مهند

تشكراتي افندم

gohayna said...

سندباد

اكيد يا سندباد تقدر تذوق كل الحب دا

المشكله اننا فاكرينه مستحيل لكن هو ممكن
لو الاتنين عايزين كدا صدقني بتكون احلي حياه يا سندباد

ربنا يهنيك ويسعدك دايما

ومن كل قلبي بتمنالك تعيش احلي حب يعوضك ويهنيك ويسعد كل ايامك

امين يارب العالمين

تسلملي علي وجودك
وكلامك يا سندباد

تحياتي ليك

gohayna said...

مي مي

ازيك يا قمر

يا بنتي انتي الي جميله اساسا عشان كدا حاسه اني عامله حاجه حلوه

والحلو عندك يا قمر مش عندي

اما التاج
فانا جالي كتير اوي اوي

وهجمعهم كلهم وان شائ الله ارد عليهم ياقمر

تسلميلي يا جميله علي وجودك

ربنا يخليك ليا

gohayna said...

قلوب حائره


والله انت كمان الي وحشاني جدا والله
وبجد نفس اكلمك ياقمر
اما بخصوص نفسك انه يجي فهو موجدو

بس انا الي عامله روحي مش واخده بالي
ههههههههههه

حركات بنات بقي لازم اتعبه معايا الاول

تتسلميلي يا قمر وربنا يخليكي ليا يارب

تحياتي ليك يا جميله

gohayna said...

عادل

دايما تعليقك مميز جدا عندي

ودايما والله بشكر الظروف الي خلتني اعرفك يا عادل

بتخليني ابص للكتابه بتاعتي بشكل تاني خالص
بتربطها بالجو والسحاب والكويت
وتخليني اقول ايه والله عنده حق


انت اخبارك ايه

والشقه الجديد عامله ايه معاك
ولا البحر يا سيدي عليه؟

انا هجيلكو السالميه شويه اجري علي الممشي عشان اختفي بقي ونخلص خالص

يارب تكون بالف خير يا عادل في الحر الجميل دا

ابقي تقل وانت خارج ومتنساش الكوفيه عشان الهوا البارد والتلج الي بيقع

تحياتي ليك يا عادل من مقر الحكم ابو حليفه

gohayna said...

اسكندراني

يارب يديمها علينا نعمه يارب

انت عارف الصيف بقي والجو وشكل الحاله بنتشر مع الحر

ربنا يسعدك يارب

وتسلملي علي وجودك الجميل

تحياتي ليك جدا

gohayna said...

تامر حسين


اكيد هكون عندك في مدونتك وازهقك كمان لو عايز

وبعدين المدونه نورت باللينك بتاعك اكيد

اما بالنسبه لطول الموضوع
معلش المره الي جايه هاخد بالي والله

تحياتي ليك كتير يا تامر واتمني اشوفك دايما

gohayna said...

مراغي

علي الرحب والسعه دايما يا اخي العزيز

الف شكر علي وجودك وكلامك الجميل

اتمني اشوفك دايما يا مراغي

gohayna said...

سقراط

بص يا صديقي العزيز

بشكل عام المثاليه عمرها ما بتتحقق علي ارض الواقع
مهما حاولنا
وسواء كانت علاقات شخصيه او علاقات عامه
بس هيا موازنه
بحاول اني اتعامل سواء في العلاقات الشخصيه او العامه بشيء من ارقي والسمو في المشاعر والافكار

اكيد بيكون صعب انك تبقي علي طول جميل ومثاليزي ما بتقول
بس انا بحاول اعمل دا

واتمني اني اكون في الوجهين انسانه كويسه وارقي للمثاليه كمان

سعيده بوجودك وكلامك ويارب اكون جاوبت عليك كدا صح

تحياتي ليك

gohayna said...

عبدلله

ربنا يجعلها اخر الاحزان يارب يا عبدلله
ويكتبه منزله عليه في جناته ويكون في صحبه الرسول عليه افضل الصلاه والسلام

ربنا يرحمه رحمه وسعت ما بين السموات والارض
امين يارب العالمين

اتمني من الله انك تكون بالف خير يا عبدلله
تحياتي

gohayna said...

ساره يا قمر

هرحمك حاضر

انتي عارف لو مكنتيش جيتي لوحدك كدا بالذوق كنت نزلت جبتك بس بقي بأيه

بالذوق برضه يا قمر
انا اقدر
ههههههههههه

مبسوطه انك رجعتي لعقلك تاني بعد العلقه بتاعت ابارح
هههههههه
لازم تضربي عشان نرجعي ياعني؟

كلام فاضي بصحيح

تسلميلي ياقمر

gohayna said...

وحيد


تسلملي يارب

وبجد بشكر من كل قلبي علي حضورك الدائم دا

بجد الف مليون شكر ليك
تحياتي

gohayna said...

مداح القمر

يا ابني لسه فه حجات اكيد كتيرررررررررر جدا تقدر تكتب عنها

انا ماسكه حته صغنونه اوي وسيبالك الباقي
ههههههههه

بجد بتحرجني بكلامك والله وذوقك
والحمد لله الامتحانات شكلها كدا خلصت ومش هتختفي تاني يعني



تسلملي يارب علي كل حاجه يا صديقي العزيز جدا جدا

رغم انك اهلاوي يعني
بس معلش هعديهالك

تحياتي ليك

gohayna said...

حدوته

يا احلي حدوته

انتي مش ناويه تحكيهالي بقي ولا ايه؟

يا بنتي انتي الي رقيقه وزي العسل كمان

ويارب اروح انا ونتي الدنيا التانيه دي في ليله واحده
هههههههههه
قولي امين بقي

تسلميلي ياقمر بجد بتوحشيني جدا

نورتيني يا قمر

سهر الليالى said...

وحشتينى ووحشنى كلامك الجاااااااااامد قوى دى يا جيجى ايه الحب والعشق والهيام ده كله دايما كده كلامك يلمس القلب وييجى على الجرح يا سكر
تحياتى لرمز الرومانسيه فى عالم التدوين

gohayna said...

اماني يا قمر

والله انتي كمان وحشتيني اكتر بجد

وبعدين جرح ايه بس يا قمر
ربنا يسعدك ويسعد كل ايامك يارب


تسلميلي يا اماني

ورموز الرومانسيه حته واحده؟

كتير يا قمر والله

بجد بجد وحشتيني جدا يااماني

يارب تكوني بالف خير يا جميله

تحياتي

محمد مارو said...

الله ع الاحساس
ايه ده ؟
دا انا كنت فاكر ان الاحساس ده مات عند كتير من البشر
و خاصه المصرين بسبب الفقر و البطاله و التعذيب
بس الله عليكى اتمنى لكى المزيد

دكتور كسلان said...

انا اول مرة ازور المدونة
مدونة جميلة جداااااااااااااااااااا
بالنسبة للبوست
الكلام الحلو ده مينفعش يتعلق عليه الا بكلام حلو زيه
وانا طبعا استحالة الاقى كلام حلو اقوله
لان انتى خلصتى كل الكلام الحلو

بعد اذنك ممكن استلف كلامك علشان اقدر اقول اللى جوايا

sherif gharib said...

اولا انا عايز اقولك انى اول مره اخد بالى ان انتى دكتوره
يعنى زى
ثانيا انا بجد مش لاقى وصف بكلمات اصف بها ما شعرت به من اعجاب فى وصفك لعشق حبيب ابدعتى انتى فى وصفه
كم منا التهب قلبه عشقا و اصبح بريق عين حبيبه
عندما يصبح بريق العين و همساته هى ابلغ حديث للعاشقين
و صدقينى ان كان كل هذا العشق بداخلك فلن تفنى ابدا
لانك تحيين بانفاس عشقك ايتها الحالمه
تحياتى

hosnysoliman said...

جى جى العزيزة
لغة المحبين ليست بالكلام ذلك انه كثيرا ما يعجز الكلام عن التعبير بمكنون القلوب..العيون ابلغ وسائل التعبير فالعيون تقول كل ما فى القلوب..وبريق العيون يبوح بكل مكنون

angelic devil said...

dear jojo,
تسمحيلي اقولك جوجو يا قمر
وحشاني موت
اولآ انا كنت حاطة في دماغي مسار القضية اللي كنت حرفعها عشان خطف الصورة بس بعد ما قريت الموضوع
كل الكلام و المسارات و الخطط
غرقت مني في بحر من الرومانسية الحالمة
في سماء من صفاء العشق المجرد من اي مسحة غدر
في قلب يعشق بهيام و يحيا في وئام
و صفء في احضان الهوي
بجد موضوع رائع و كلام اروع
كل كلمة فيه و كل فقرة
تستاهل كمنت لوحدها
و صفحتي تحت امرك يا قمر
ان شالله حتي تخديها كلها
ده شرف ليا
تحيااااااااااااتي

ta5areef said...

السلام عليكم
ازيك يا جهينة
انا داخل المدونة مبسوط وخارج منها زعلان بسبب الخبر اللى كاتبه The Groom
اللى بيقول ان الشيخ سيد نوح توفى
اللهم ارحمه واسكنه فسيح جناتك

الشيخ دا كان راجل ممتاز جدا انا حضرت له كام خطبة كده فى الكويت وكانت كل الناس بتجيله من كل ارجاء الكويت
اللهم ارحمه

DARK said...

جهينه بجد انا مش بعرف اعلق على مواضيعك
جميل جدا جدا
فعلا بتسحبينى لعالم تانى

Anonymous said...

بجد تعبيرات جميله جدا
واحساسك عالى جدا
ربنا يرزقنا الحب
تحياتى ليكى
وسلام

R.R said...

ايه ده بس
حلوه اووووى يا جين
انا كنت هعيط
:(
بس بعد الشر عليكى من الفناء
ربنا يخليكى لينا
وحشانى اووى يا بنت
خلى بالك من نفسك وسلمى على عمو
سلامات
ربنا ريحفظك

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

تصدقى بجد أول حاجه مكنتش واخد بالى منها
القمر فى الصوره جميل قوى
وجمله كمان عجبتنى أكثر

أري بريق عينيك في انعكاسات الاضواء حين سقوطها علي حبات المطر
لتنير جنبات الكون بجمال ملامح وجهك

على أساس المقوله وشك ولا وش القمر
بجد أعمالك مينفعش معها أى تعليق
أى تعليق يفقدها المعنى
تقبلى مرورى

The Manager said...

كلام كبير عليا قوي

بحس اني وانا بقرأ كلامك انى داخل قصر عظيم قوي وحاسس بإنبهار كدة

احيانا مش ببقى عارف اعلق اقول إيه على إللى بشوفه هنا ...

اصلي مش بدخل قصور كتير

وكل حياتى فى العشش والأكواخ على قدي كدة

كلامك جميل قوي قوي قوي

ما شاء الله :)

احييكي بشدة :)

حصان بري said...

واشعر بهمسك تحمله نسمات الحب الباردة
كل صباح يتحسس وجهي ليسكن روحي فاستلهم منك الحياة

وأتنفس عبير حبك الخالد الي الابد

أري بريق عينيك يأخذني لعالم اخر يزخر بالروعة والحب

لا بجد انتي اللي بتاخدي اللي بيقرا لعالم من الرومانسيه
خيال رائع وكلمات رقيقه
بجد كلام يصحي الحجر يابنتي
تحياتي كتييييييييييييييييير يا جيجي

Halawa said...

يالهووووووووووووووووووووي

أيه الأحاسيس دي
أنا كنت هبوس الشاشو وربنا
خلاقة قوي طالعة من جوة
بحب اللعب بالإضاءة والمكان المحيط

ده طالع جامد أوي
علشان يبقى مقدمة للي بعده

رائع

قبل الطوفان said...

كعادته، يتدفق النهر محملاً بالهدايا

إحساسك الرقيق واهتمامك بالصور الجميلة يمنحان القاريء مساحة للتخيل وتذوق المعاني الرائعة باستمتاع شديد

Lemonada said...

عارفة يا جي جي
بجد ما شاء الله على كم المشاعر الي عندك
اكيد دى كلو من جمال بريق عينيكي

متاسفة انا عارفة انك انت احسن مني وبتيجي على المدونة بتاعتي وانا باجي متأخرة
بس معلش يعني
سماح المرة دي
ماشي
صافي يا لبن
هههه
طب ممكن تيجي تاخدي التاج من عندي
يعن دة بعد ازن حضرتك
سلام يا جميل

gohayna said...

مارو

ربنا يخليك يا صديقي العزيز

اسعدني وجودك وكلامك الجميل الف مليون شكر ليك

ويارب منورني دايما كدا يا مارو

تحياتي

gohayna said...

دكتور كسلان

ايه النشاط دا بس يا ربي

استلف الي يعجبك
عايز الكلام
عايز المدونه

براحتك خالص

وطبعا اهلا وسهلا بيك في المدونه الي زاد نورها بوجودك

اتمني اشوفك دايما يا دكتور

تحياتي ليك جدا جدا

gohayna said...

شريف غريب

اولا شرف ليا اننا نكون دكاتره زي بعض

يعني اصدقاء ان شاء الله

اعلي درجات الحب هيا همسات دقات القلوب وهمس العيون زي ما وصفت بالظبط

ودا الي بخلي للحب طعم ووهج وبريق يجذب اليه كل القلوب المتلهفه علي احساس من اروع ما يكون


ثالثا
مش عارفه اشكرك ازاي علي كلماتك الجميله الي بجد اخجلتني
الف مليون شكر ليك
ويارب تفضل منورني دايما كدا يا دكتور


تحياتي ليك جدا

buffy said...

eh el raw3a de ya bnty enty romancya moot 3la fekra i love this post so much

gohayna said...

استاذ حسني العزيز

طبعا لاتعليق علي كلامك ابدا ابدا

حضرتك خبير اكتر مني واكيد بتتكلم باحساس الفنان الي من نظره العين يقدر يوصل احساسه بمنتهي البراعه والحرفيه

والرقه واعذوبه في ان واحد
الف مليون شكر ليك بجد علي تشريفك ليا هنا

اتمني اشوفك دايما يا استاذي العزيز

تحياتي

gohayna said...

angelic devil

يا قمر قضيه ايه بس قلبك ابيض

دي عمليه سطو مسلح بريئه يعني
عموما انا موافقه علي التعويض الي تطلبيه يا قمر

اهم حاجه ميزدش عن ربع جنيه ان ا بقولك اهه من اولها

حبيبه قلبي تسلميلي يارب علي كل كلامك وذوقك

معرفتك مكسب ياقمر ليا اكيد
دا بستثناء الصوره الي اتخطفت يعني
هههههههههههه

تسلميلي يا جميله

تحياتي ليكي

gohayna said...

تخاريف دكتور

انا والله برضه زعلت وكان نفس اجيب العنوان والتلفون لعبدلله بس ملحقتش وعرفتش والله

ربنا يرحمه ويرحمنا جميعا ويحسن ختامنا يارب امين

الف شكر علي وجودك واتمني متكونش زعلان لسه

تحياتي ليك

gohayna said...

DARK

ياقمر كفايه وجودك بس

وكفايه اني متاكده ان الكلام وصلك

دا في حد ذاته كفايه عندي

تسلميلي يا جميله

تحياتي يا ست الكل

gohayna said...

mohamed gado


امين يارب العالمين

انا وانتم كلنا يارب

تسلملي علي كلامك
متشكره جدا ليك

نورتني يا محمد

gohayna said...

رانيا

ازيك يا بنتي

وربنا انتي كمان وحشاني اكتر

ادعيلي انزل قريب لحسن وحشتوني كلكم يا عيال والله

هموت واشوفكم اصلا

سلامك وصل يا ستي ونجيبها لبر بقي الراجل مرتبط بامي

هيا لعبه ولا ايه؟
ههههههههههههه

ربنا يخليكي يا بنتي ومتغبيش عليا يا رانيا
وخلي فيه شويه من الاحمر دا واقعدي علي النت متقلقنيش عليكي

سلام يا قمر

gohayna said...

اعشق فى الليل ضوء القمر

ايوه هيا تمام كدا وشك ولا وش القمر

اعمل ايه لقي ما هو مغلبني بصراحه

مش عارفه اشوفه قولت اتخيله بي
واشوفه في كل حاجه حوليا

تسلملي علي كلامك بجد سعيده بوجدوك

تحياتي ليك كتير جدا

gohayna said...

The Manager

صدقني الكلام ممكن يكون في قصور وممكن يكون في اكواخ
اهم حاجه الي جواهم دول يقدروا يحسوا ولا لا

تعبيرك وتشبيهك انا اول مره اسمعه

وسغيده بيه جدا علي فكره

ربنا يخليك وتسلملي علي وجودك

تحياتي ليك

gohayna said...

حصان بري

منورني يا سيدي

ومنور المدونه بكلامك الجميل

خليك جدع بقي وتقطعش الزيارات لو سمحت

مش عشان حصان بري بقي محدش هيقدر عليك

بهزر معاك اوع تزعل

تحياتي ليك يا صديقي العزيز

gohayna said...

Halawa

موتني من الضحك يا ابني والله
قلبك ابيض طيب


اهلا وسهلا بيك في المدونه

واتمني اشوفك دايما اكيد

شكرا يا حلاوه علي كل كلامك

تحياتي ليك

gohayna said...

Yasser_best

استاذ ياسر العزيز

رأي وشهاده اعتز بيها من استاذ كبير زي حضرتك

بجد وجودك بيسعدني جدا

وتعليق حضرتك بيزيد الموضوع بهاء وجمال اكيد

اشكر ليك حضورك الدائم عندي

تحياتي يا استاذي العزيز

gohayna said...

ليمونادا

لا متخاصمين وهنضرب بعض كمان

انتي مش رايحه تعملي حديث في مصر لوحدك

ومش راضيه تاخديني معاكي

الي يا كل لوحده يزور
هههههههههههه

ازعل منك ازاي ياقمر بس دا كلام
صافي يا لبن حليب يا جهينه طبعا

وعندي زبادي ورز بلبن لو عايزه

زرونا تجدوا ما يسركم

بس خديني معاكي والنبي
فهماني طبعا

وتسلمي علي التاج
انا اتبعتلتي اكتر من 7 لغايه دلوقتي وربنا يكرم واجاوب عليهم

مجبتيش كوبيتين عصير ليه وانتي داخله بالمره

ايه الكلام الفاضي دا

سلام يا قمر

gohayna said...

buffy

ربنا يخليك يا جميله

تسلميلي ياقمر

والبوست وصاحبه البوست كمان بتحبك

متتاخريش تاني مره
سماح المره دي

نورتيني يا جميله

أحمد سلامــة said...

كالعادة بتصبي معظم اهتمامك على اخر مقطع
عشان يبقى مسك الختام
حلوة جدا الخاتمة دي
هو مفيش حاجات كئيبة كده اليومين دول ولا ايه
------------
بهزر بهزر
ربا يسعدك ويروق دمك على طول كده

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

جهينه :

أري بريق عينيك في بحر هائج تتسابق امواجة لتلمس اقدامي

فأشعر برجفة في جسدي وكأنك تحتضنني

داخل امواج غرامك فتخدر روحي ويطير من عقلي التعقل

واسبح في عالمك الرائع بلا انتهاء

دا ايه دا ؟ مش حرام بجد عليكى اللى بتعمليه فينا كدة كل مرة بتستفزينى بكلماتك وتخلينى اغير واجرى على اقرب ورقه واكتب . بجد كلماتك بتخلينى اعيش حاله جميله اوى واهرب من الجمود اللى بنعيشه حوالينا

بجد كل التحيه ليكى وارفعلك القبعه تانى وتالت

تحياتى : محمد فوزى

ويابخته :(

شيماء الجيزى said...

جىجى

ايه كمية الحب والرومانسية والحنان ده ؟

بجد ده ابداع ادبى منتقى بكلمات رقيقة الحس

بجد مست قلبى الذى يشتاق لكلمات الحب هذه

تميزك وابداعك فى ازدياد
لا استطيع ان اقل غير انكِ
ابدعتى سيدتى
واعتقد
انكِ ستظلى مبدعة

تحياتى يا رفيقة القلم

همسات دافئه said...

زودتها
صح
عارفه بس أعمل ايه يعنى سابع مره أقرأ البوست ومعرفش أعلق أقول ايه يابنتى دا انتى عايزه بوست غزل فى كلماتك وتشبيهاتك واحساسك العالى ده

أري بريق عينيك يصحبني في امسية ترقص فيها النظرات وتتعانق الهمسات

وتتعاهد القلوب علي ان تمتزج الي الابد لتشكل رمزا

تقتدي به قصص الحب وتغار منه روايات العاشقين
تحفه بحد أكتر من رائعه سرحت معاها قوى
أحييكى ياصديقتى الرقيقه:)

tar7elba7r said...

حلوه اوى
فكرتنى بايام زمان

دكتور كسلان said...

انا اسف ن هتكلم بره الموضوع
ياريت تزورى مدونتى وتشاركى فى حملة
من اجل رفع الظلم عن المظلومين

احساس لسه حى said...

عزيزتى
مش عارف حاسس انى رديت على الموضوع ده
بس يمكن حلم ساعات نفكر اننا شوفنا قبل كده حاجة ويكون حلم
فأقسم اني ما احببت قبلك و لن احب بعدك
عارفه نحب ونفكر اننا بنحب بس لما بنحب بجد نعرف ونكتشف اننا مكناش بنحب وان اللى عيشينه هو ده الحب
ومفيش احلا من الاحساس الجميل ده اللى بياكد لو حساه نحيت حد اننا بنحبه بجد
المهم الاحساس من نحية الطرف التانى يكون بنفسش القوة
اتمنا
تحياتى
سلام

Hannoda said...

جيجي كالعادة كلامك بدهشني!!.. إنت بجد مواليد نفس السنة بتاعتي؟؟

أصل قلبك ماليان بمشاعر إفتكرت إنا مشاعر مقترنة بالزمن مع زواله بتزول

لكنها لسة جواك

هو الحب بجد حاجة حقيقية ؟؟.. إنت بتلخبطيني..
وبتبهريني

يا رب يفضل قلبك قادر على إستخلاص الحب من كل تفاصيل الياه فيعيش جواك بصفاءه للي مش عارفة هو اللي استمد الصفاء منكِ ولاّ انت اللي استمديتيه منه؟؟؟

بجد إنت رائعة

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم
ازيك يا دكتورة جهينة
معلش بقي متأخر برضو في الرد علي الموضوع
بس انتي عرفة الظروف طبعا
طبعا مقدرش اتكلم عن الاسلوب يا معلم
وبما اني عايش في الجبل فتلاقيني فاتح بقي ومش فاهم معظم الحوار
بهزر طبعا
موضوع جميل يا جيهان بس انا ملاحظ ان بقالك فترة حابسة نفسك جوا القفص الوردي دا
عاوزين كدا تغيير وحاجة جديدة بعيد عن الشغل الرومانتيكي
تحياتي لكي يا اختي الكريمة واتمني لك التوفيق دوما

mraghy said...

السلام عليكم و رحمة الله و بركاته

اكيد هاتشوفيني دايما يا هانم
امال لو انا ما جيتش مين هايرخم عليكي يعني

ماهو مش معقول يكون فيه حد ارخم مني
ههههههههههههههههههههههههههههههه

تقبلي تقديري و احترامي

صاحب البوابــة said...

والله يا جيهان انا مقصر معاكي فعلا

بس معلش سامحينى

الفترة اللى فاتت دي كنت مشغول جدااااااا

بجد انتى اختى واكيد هتقدري

-------------

بالنسبة لكلماتك

اكيد انتى عارفة انتى ازاى بتأثري فيا

بجد كلماتك بتخلينى احلق في جو من الرومانسية

المقطوعة دي عجبتنى جدا

أري بريق عينيك يتوسد مخدعي فأنام قريرة العين اتنقل بين احلاماً

نصعد فيها لسماء العشق نتلمس نجوم الهوي المجنون

تحياتي ايتها الموهوبة

:)

DARK said...

جهينه ازيك ياجميل؟
حبيت أسلم

gohayna said...

الام وامال


العفو

انت الي الف شكر علي اتاحه الفرصه عشان اقول رأي في موضوع مهم كدا

تحياتي ليك جدا

عين ضيقة said...

مساء الخير عليكى

اولا احنا محتاجين نحدد كتاباتك دى
فضفضة وللا بتحاولى تكتبى شعر وللا ايه بالضبط؟

هو فى حالة انك قاصدة تكتبى كتابات أدبية يبقى انت محتاجة تتخلى عن التعبيرات المستهلكة
وكمان محتاجة تتمرسى أكتر

اما اذا كنتى بتكتبى عن نفسك كلام وفضفضة فيبقى برافو عليكى

ولو الحالة الاولى
يبقى هستنى منك كتييييييييييييييييييييير حلو جدا وانتى تقدرى

سلام

gohayna said...

احمد سلامه

ازيك يا احمد

ان شاء الله الكئيب جاي في السكه
انا اقدر ارفضلك طلب ابدا

ربنا يخليك يا احمد

وبجد بتورني دايمما والله

وعارفه انك بتهزر انا اساسابموت في الهزار

تسلملي يااخويا العزيز جدا جدا جدا

gohayna said...

محمد فوزي

ي ابني انا مبسوطه انك تجري وتكتب احسن مني كمان
دا شيء يسعدني لاني اكيد الي استفزيتك

فاي حاجه حلوه هتكون منسوبالي

شوفت النظريه بقي؟

وبعدين الف شكر علي قبعتك الغاليه وبجد انت كلك ذوق يا محمد

اخر حاجه مش يا بخته ولا حاجه


مش جايز عايز يخلص مني عشان رومانسيه زياده عن اللزوم

يلا ماعلينا

تحياتي ليك كتير جدا جدا جدا
يا حج محمد

gohayna said...

شيماء حبيبه قلبي والله

والله انتي بنت زي العسل

وفيه ناس من اول مره يدخلو القلوب كدا علي طول
زيك يا قمر

تسلميلي علي كل كلامك

ولازم تبقي عارفه اني سعيده بمعرفتك يا قمر بجد والله

واتمني اشوفك دايما يا جميله

تحياتي ليك كتيييير جدا جدا

gohayna said...

واحده من الناس

ايه زودتيها

بس زوتيها جمال ورقه وادب وذوق

يا بنتي انتي عسل والله ومش ممكن ازعل ابدا

غير اني انا الي متاخره عليكي كتير جدا وبجد مكسوفه منك والله

ان شاء الله هرتب نفسي والف عليكم كلمك يا جميله

تحياتي ليك جدا

gohayna said...

tar7elba7r

اهلا وسهلا في مدونتي لاول مره طبعا

ويارب ان شاء الله

متكونش اخر مره
وسعيده ان ايام زمان الجميله

جت تاني ليك

تحياتي جدا جدا

gohayna said...

دكتور كسلان

حاضر والله
هزورك واشارك معاكوا كمان

ومفيش اسف ولا حاجه

علي الرحب والسعه دايما

تحياتي ليك

gohayna said...

احساس لسه حي

صحيح ممكن تكون وجهه نظرك صحيحه

برضه الطرف التاني مهم جدا جدا

عشان نستمر في العلاقه بينا

وعشان كمان نقدر نحس بالحب الحقيقي ونعيشه

ربنا يسعدك دايما ويهني قلبك يارب

امين

gohayna said...

هنووده

سبيبك من البوست وكل حاجه
وقوليلي انت عامله ايه

واسكندريه وناسها وهواها وجوها
وشمسها وزحمتها ورطوبتها
والحلو والوحش فيها

كل حاجه عامله ايه؟
يارب تبقي سعيده ومبسوطه ومنتهنيه دايما يارب يا هنووده

تسلميلي علي كلامك يا قمر

طمنيني عليكي يا جميله

سلام مؤقت ليكي يا ست البنات

gohayna said...

محمد يا صديق ي واخويا العزيز

ايوه انت يا عم راجل جيش بقي وشغلانه
وتلاقيك نسيت الكلام دا كله خلاص

ايوه انا لسه حابسه نفسي في القفص الوردي

يمكن عشان عايزه اتحبس بقي في الحقيقه؟هههههه

انا صدقني هحاول اغير شويه عشان انا نفسي زهقت من نفسي

وحاسه انه فيه حاله ممل في كلماتي مش عارفه سببها

انا هحاول يا محمد اطلع عن الاطار

ادعيلي بقي يا سيدي
وطمني عليك لما ترجع

سلامي ليك يا اخويا العزيز

gohayna said...

mraghy


يا سيدي رخم براحتك خالص

انا ليا الشرف انك ترخم عليا اكيد

لكن لا رخامه ولا حاجه اساسا

قول نور زايد شويه في المدونه

قول جمال كدا
لكن رخامه معتقدش ابدا

بجد سعيده والله بوجودك جدا جدا

يارب تنورني علي طول

gohayna said...

صاحب البوابه

مصطفي معلش علي ايه؟
انت تنور في اي وقت
وعارفه انك مشغول
انا والله بس بفتقدك

لكن ربنا معاك يارب

وتسلملي علي وجودك
ويارب دايما اشوفك يا مصطفي

خد بالك من نفسك

تحياتي

gohayna said...

DARK

ازيك انتي يا قمر

سلامك وصل يا جميله وسعيده جدا بيه
تسلميلي والله
انا تمام الحمد لله بخير وكلو كويس

الحمد لله

gohayna said...

عين ضيقه

بصي يا ستي

انا بكتب لما تجيلي الرغبه اني اكتب
لا بتقيد بنصوص ولا اوزان ولا قوافي
مجرد كلام مرسل واحاسيس بحاول اوصلها

ومش بحب احطلها مسمي

كل حاجه وليها قوانينها وانا مش بحب التقيد بالقوانين بصراحه

فبراحتك شوفي دا ينفع ايه وقوليلي عليه

انا شايفه انها مجرد احاسيس علي الورق مكتوبه وبس

ايه رأيك كدا؟

momken said...

الله الله الله
والله كلام بيتاقل بالدهب
بريق عينيكى

انا من شده التاثر عاوز اقراها تانى
انتى جميله جدا وكلام حساس جدا
ايه الروعه دى
تحياتى

أسوور said...

انتى لسة بتتكلمى عن الحب
شىء جميل ان الصدمات ما تحطمش القلب
شىء جميل ان قلبك الغض ما زال ينبض ويشعر ويتمنى ويبحر فى عيون الحبيب

اتمنى لك دوام الحب
تحياتى ولازم اشوفك لما تيجى مصر بجد

S H A H said...

جيهااااااااااااان


اااااااااااااسف بجد على التاخير


انا دايما كدة متاخر في كل حاجة


اولا و قبل كل شئ ليكي عندي تاج تعالي استلميه


وسلام مؤقت

Doba said...

نبأ هام لكل الأعزاء تتفضل الأستاذة المبجلة الصغنونة من غير فذلكة وينكى هانم بتقديم مسرحيتها الجميلة بساقية عبد المنعم الصاوى وذلك يوم الخميس المقبل الساعة السابعة مساءً بقاعة الحكمة وعلى الحاضر أن يعلم الغايب لمساندة أختنا العزيزة وينكى الغالية

http://pinsywinsy.blogspot.com/

تحياتى وأمنياتى بالتوفيق للجميع
هبة

loumi said...

يا بنتى ليه بس التعقيد ده
انا بقيت قارياها اكثر من مرة
الرحمه حلوه
جميله جدا كالمعتاد
------------------------------
عارفانى ما باعرفش اسكت عشان كده قلت اعلق فى الاخر
--------------------------
إبقي فكرينى اقولك كنت حاكتب إيه
تحياتي يا قمر

احساس لسه حى said...

عزيزتى
انتى كتاباتك قليله ليه
مش تكتبى حاجه جديده
ياريت
سلام

Unknown said...

-.-

Hannoda said...

أنا ست البنات؟؟
:))

ظأهي الكلمة ده خلتني أتنطط من الفرحةو أنا في النت.. و الله إنت حبيبتي

أنا تمام و فرحانة يا جيجي

حاسة بكل حاجة.. بروحي.. بنفسي.. بضحكتي .. بدمعتي

كل حاجة عزيزة و غالية..

بس إنت وحشتيني

gohayna said...

momken

سعيده بوجودك جدا عندي لاول مره

واتمني اشوفك دايما يارب

وسعيده اكتر ان الكلام عجبك

ممنونه ليك جدا جدا والله

تحياتي ليك جدا يا ممكن

gohayna said...

ياسمين



ايوه لسه والله مش عارفه هبطل امتي لحسن زهقت من روحي بجد بقي

نفسي اغير واكتب عن اي حاجه شديده كدا

بس اعمل ايه مش بايدي لازم احلم عشان اعيش يا اقمر

وحشاني يا سمسم

وبجد لازم كمان لما انزل مره اشوفك وبجد والله نفسي اتعرف عليكي عن قرب

دا شيء يسعدني ويشرفني

اول ما انزل مصر هقولك يا قمر

ادعيلي والنبي

سلام يا سكر

gohayna said...

شاه

مش عايزه منك حاجه خالص

عشان انت خليتها خل بامانه

وهبعت اتنين بكره يقبضوا عليك عشان اعرف فيك ايه بالظبط؟

هتعترف وتقر ولا ابعتهم
؟

gohayna said...

Doba

اولا الف مليون مبروك لوينكي

ويارب بالف مليون توفيق دايما

ودايما لقدام يارب

ونجاح في نجاح

ويارتني كنت موجوده

والله كنت جيت

اتمنالكوا كل توفيق

تحياتي

gohayna said...

loumi

لومي لو ايداي طالتك كنت

كنت

كنت

كنت هديكي حاجه حلوه يا قمر

انا اقدر يا قمر برضه

كنتي هتكتبي ايه انا عارفاكي
بلاش فضايح والنبي

خليها بيني وبينك يا جميله

وحاضر هرحمك
الي جاي تاج بقي عشان الناس عماله تبعتلي وانا مش برد وشكلي هضرب بأمانه

تسلميلي يا قمر

gohayna said...

احساس لسه حى

عزيزي حسام

والله غصب عني بجد
ظروف الشغل ودوشه دماغي مش مخلياني عارفه اركز في اي جديد

دا غير اني بفكر اريحكوا شويه من الرومانسيه دي واخد هدنه شويتيسن لغايه ما استعيد فكري وعقلي تاني

تسلملي بجد علي سؤالك الي اسعدني جدا

وان شاء الله الي جاي يكون مختلف

تحياتي

gohayna said...

mueja

انا دخلت مدونتك وكنت اتمني الاقي حاجه بالعربي حاكم انا ثقافتي في اللغات الاخري غير الانجليزي والفرنسي
علي قدها شويه

سعيده بوجودك لو فاهمني

اهلا وسهلا بيك

تحياتي

gohayna said...

Hannoda

هنوووووووووووووووووده

وحشاني وربنا

وحشاني والله

يا جبانه انتي فين

بتبقي علي النت الصبح وانا مش بعرف ادخل خالص في الوقت دا

خليكي جدعه واقعدي عشان عايزه اعرف اخبارك ايه يا قمر

وبعدين ايوه ست البنات وست البنات كمان

انتي مش واخده بالك ولا ايه

خليكي حلوه عشان بجد وحشاني يا بنتي

ربنا يسعدك ويهنيكي ويفرحك دايما يارب

امين

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

مش عارف وحشتنى مدونتك قلت أعدى وأسلم

gohayna said...

اعشق فى اليل ضوء القمر

انت عارف اني لسه كنت عندك في مدونتك

القلوب عند بعضها والله

ربنا يخليك دي حاجه تسعدني اكيد

ويارب تنورني كدا دايما تسلم وتنورني وتسعدني كمان

تحياتي

احساس لسه حى said...

عزيزتى
سلامت دماغك من اى دوشة
بس لو على الشغل مقدور عليه لاكن لو من قلبك يبقا مفيش نهاية للدوشة
انتى واخده هدنة علشان تعيدى اوراقك وطريقتك فى الاختيار ولا ازاى هتعيدى الاوراق وكمان بتعرفى تخدى اجازة من الرومانسيه الرومانسيه احساس بيجى غصب عننا ومش بنعرف حتى تموته لحظه جوانا يبقا نأجزه ازاى طيب
تحياتى
سلام

Anonymous said...

و الله يا دكتورة أصل أنا كتبت البوست دا مستعجل و لفيت بعديها على كذا مدونة بعدين لقيتهم بيقولوا يللا عشان رايحين قمت قايم بسرعة قبل ما أفوت على مدونتك و أدينا لسا راجعين أهه من العين فمريت ع المدونة لقيت حضرتك هناك ، يعني أنا فعلا محرج منك بس العتب على قد المحبة بقى

متزعليش مني يا افندم

Unknown said...

قلت أعدي أسلم عليكي

ازيك يا صاحبتي ؟؟؟

Van Gogh said...

رغم انى فقدت ايمانى بالحب

استسلمت

وتنازلت عن الحلم البسيط

إلا انى حسيت كلامك

وقلت لو فيه واحد يملك كل الحب ده فى قلب انسانة

يبقى ملك الدنيا

وهى ملكت الأنسان ده


اتمنى انه يكون موجود
وعارف وحاسس بكل كلمة كتبتيها


عن اخبارى

عملياً

مسافر 26-8

سايب البلد بلى فيها

نفسياً

-----


ادركت فجأة انى مقدرش اختفى من هنا تانى

انتوا الحاجة الوحيدة اللى قادر احسها مش مزيفة

انتى ايه اخبارك؟؟

طمنينى عليكى


وخليكى بالجو

فان

Ahmed taher said...

جهينة يا زبااادو
مين اللي يزعل بس من الاتاني
ومع ذلك انا برده هعديها عشان خاطرك
لاني عرفتي ظروفي وبرده بتقولي زعلانة مني
حقك عليا يا ستي
متزعليش مني مقدرش علي زعلك يا زباادوو
انت انسانه طيبة

ابن رشد said...

خواطر جميلة جدا ياريت تيجي تزورني

harmless said...

لم يعد هناك كلام
بحثت ولم اجد
عندما يسقط الخيال من عالم الخيال فماذا سيتبقى من هذا العالم؟
عندما تتجسد الافكار الى صوت ووجه واصابع وعيون واذان فلا عوده ولا استمرار

اذا
للخلف دُر

DARK said...

جخينه ازيك
بجد مفتقدينك ...ياللا نزلى حاجة جديده
وحشتينى قولت اسلم

gohayna said...

احساس لسه حى


انت قصدك انا الرمانسيه مفصوله عن الشغل انا معاك بس لما تبقي مضغوط عمرك ما تفكر في حاجه

مش هكدب عليك كتبت كتير بس حاسه انه مش بالمستوي خالص

وبتردد اني انشره

بس ربنا يسهل ان شاء الله
هيكون فيه حاجه قريب
تحياتي ليك ولوجودك يا حسام

ويارب تنورني دايما

gohayna said...

محمد فوزي آل ربيع


حمدلله علي سلامتك يا سيدي


ومفيش عتب بينا

دا سؤالك محبه
عشان افتقدتك والله

يارب تكون مبسوط في الصيف الجميل بتعنا دا

تحياتي ليك يا محمد

ويارب متغبش تاني يا حج

تحياتي

gohayna said...

amira


يا ست الاميرات

يا صحبتي

سلامك وصل

ونورك زاد

والهوا بقي بحري في كل الجهات


وعجبي

تسلميلي يا قمر علي سلامك وكلامك وكل حاجه يا جميله

ماخدتيش ليه الجاتو بتاعك يا قمر

هتمشي قبل الساقع؟

gohayna said...

Van Gogh

يا صديقي واخي العزيز جدا

يسعدني اعرف اخبارك دايما والله

انت عارف انت اخ وعزيز عليا جدا


ويارب توصل بالف سلامه يارب

واحنا كمان منقدرش نستغني عنك ابدا
ولا عن اخبارك

ولازم نفضل علي اتصال مع بعض دايما

وعارف اخبارك دايما

اوعي تغيب يا فان

هستناك تطمني عليك

تروح وترجع بالف سلامه يارب

gohayna said...

احمد طاهر

انا مش عارفه ليه حسه بحاجه غريبه

بتهيالي انك انت الي زعلان مش انا
والمصيبه اني مش عارفه ليه؟


ولما جيت اتكلم معاك اخر مره حسيت بدا للاسف

يمكن جايز ظروف شغلك
الجديد

بس كل الي بطلبه منك انك
متزعلش مني

انت عارف حتي لو فيه حاجه غلط حصلت بتكون بحسن نيه

انا اختك برضه يا حج احمد
وربنا يديم العروف بينا

خد بالك من نفسك

وابقي طمني عليك يا معلم

gohayna said...

shams

سعيده بالزياره الجميله دي

واكيد هزور المدونه ان شاء الله
دا شرف ليا اكيد

تحياتي جدا

gohayna said...

harmless

عندما
تنسحب انت

من يسمح له بالاقتراب؟


وعندما تصمت الحروف امام فيلسوف المدونات

وتحتار المعاني والكلمات لتعبر عن ما يدور في نفس جهينه

قولي الحل بيقي ايه بقي

فهمني؟

لحسن احترت خالص والله

ووراك في الخلف در برضه

بس متمدش عني عشان الحقك

gohayna said...

DARK

وانتي كمان يا قمر والله
وتسلميلي علي سلامك الجميله والله

وان شاء الله الجمعه يكون فيه حاجه

جديده

تسلميلي يا قمر ربنا يخليكي ليا

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

السلام عليكم
كيفك جى جى
قرأت مدونه
dark
عجبتنى جدا لو مبتدخليش عليها أدخلى
بجد مدونه حلوه
لكن طبعا أنت فى القلب ساكن كالؤلؤ فى باطن البحر ساكن مطمأن
عارفه طبعا معزتك عندى

مؤمنه said...

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
الكلام جميل اوى اوى
بس بجد انت مش حاسه ان تقريبا كل المدونين عاد كلمهم كله شعر
خير يا جماعه اللهم اجعله خير
أنا طبعا ما انكرش ان انا كتبت فى كده
بس ياريت نهتم بالمواضيع التى تدعو للاهتمام اكتر من هذا
اعذرينى عزيزتى قد يبدو كلامى حاد بعض الشئ بس بجد اسلوبك فى البوست عجبنى جدا وحسيته وتخيلته اوى
بس انا كان رأيى ان ايحنا برده نهتم بالقضايا الاخرى اكثر من ذلك او على الاقل كما نهتم بعواطفنا
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته

gohayna said...

اعشق فى اليل ضوء القمر

وعليكم السلام ورحمته الله وبركاته

ازيك انت

انا بدخل عندها

هيا انسانه رقيقه وحساسه جدا جدا

وانا بحبها والله

الف شكر علي روحك الطيبه دي

انت بجد انسان راقي

تحياتي ليك

gohayna said...

مؤمنه

اهلا وسهلا بيكي يا عزيزتي

في اول زياره ليكي عندي هنا

طبعا انا بحترم وجهه نظرك جدا


بس عايزه افهمك حاجه

لكلا منا اسلوبه في الحياه

تتحدد باختلاف طبايعنا واتجهاتنا

يعني انا مثلا بحب الاسلوب دا في الكتابه

وحاسه اني بعرف ادي فيه اكتر من لو اتجهت الي مواضيع تانيه زي ما بتقولي كدا

وفي نفس الوقت عشان ما انفصلش عن العلم الاخر
بزور مدونات من الي بتهتم بالمواضيع الاخري الي انتي عايزاها وبشارك فيها وبقول رأي

وبنتفاعل
اكيد

ومن هنا بنحاول اننا نعمل توازن بين ما نريده نحن

وما يريده الاخرون منا
دون التقيد باي حدود او خطوط او كلمه مفروض

خلاصه القول يا قمر

اني سعيده بوجودك مره تانيه عندي هنا واتمني تنوريني دايما

وبعتذر لو لاقيتي المواضيع الي جايه علي نفس النسق

اعمل ايه بقي طبع ورغبه وداء بعيد عنك

مش عارفه اغيره

اتمنالك كل الخير

تحياتي ليكي

sahr said...

البوست دا رائع والمدونه كلها جميله
كلماتك جميلة فيها احساس عالي ومشاعر راقيه
بالتوفيق

Anonymous said...

I LIKE IT A LOT