Wednesday, June 13, 2007

احبك




بعيدة انا عنك ....تهجرني امنياتي ويسكن الحزن فؤادي


بعيدة انا عنك.....تتعانق كل ليلة همساتي واناتي


بعيدة انا عنك....يتمثل الجمال في عيني كلوحة سوداء ليس لها ملامح
ولن تعترف بها نظراتي


بعيدة انا عنك....يقتلني الشوق الف الف مرة

بعيدة انا عنك....يطرحني الغرام ارضا

فأدفن في سجن الفراق ريثما يتجدد القاء


بعيدة انا عنك...تهرب مني المني ويلعب الشوق علي اوتار قلبي

فيعزف لحنا يقطر حبا

اظل اردده صبحا ومساء

فيرق الكون لحالي ويجعله من نواميس الحياة

فتنشدة الطيور ويتغني به النسيم

ليصلك اينما كنت

فأنصت لصوت البحر

لدقات الهواء المحمل بعبق روحي خلف نافذتك


انصت لها

لربما حملت صوتي

صوتي الذي اعياه قول كلمه


احبك
احبك


منيتي ان ترسم احلاما علي صدري
فأحتضنها واهدهدها

واسهر لها
لتولد من رحم الخيال

لتصبح في دنياك


منيتي ان اقتات من نظرات عينيك

واروي ظمئي من قبلاتك


منيتي ان تهواني

فتخطفني من ارض الواقع لتغرقني في بحر الخيال بين ذراعيك

فأتوسد صدرك واتنسم زفراتك

كأجمل عطور الحب واروعها

منيتي ان اظل احبك
بلا بدايه
ولا نهايه
....منيتي
.......انت
....وحدك

احبك
.... جيهان

131 comments:

mohand said...

السلام عليكم
جيجي
يا جيجي
انا الاول اهوه
ايه يا بنتي ده
هو انا مش هعرف اتفوق عليكي ابدا
عمري ما هعملها
دايما متفوقه حتي علي نفسك
بجد ما شاء الله
استني استني
الحق بس اكون اول واحد وهكمل

mohand said...

السلام عليكم تاني
بعيدة انا عنك.....تتضاجع كل ليلة همساتي واناتي


فأدفن في سجن الفراق ريثما يتجدد القاء

فيعزف لحنا يقطر حبا

منيتي ان ترسم احلاما علي صدري

فأحتضنها واهدهدها

واسهر لها

لتولد من رحم الخيال

فأتوسد صدرك واتنسم زفراتك

بجد
مش عارف اقول ايه
كلام فعلا يلمس قلبا وعقلا وفكرا ووجدان
تحياتي لقلمك الرائع
استني اروح احط امضتك بقي
امضاء
جيهان
اخيكي
مهند المصري

Blank-Socrate said...

true love is not loving a perfet person......
but
loving an imperfet person perfectly

انا شايف انك بتحبى بمثاليه
هل بتشترطى انه يكون مثالى
نفسى لأ
لان الحب هو اللى بيكمل و يخلى الانسان مثالى

تحياتى

شهر ديسمبر said...

معلش جهينا
انا كنت تعبان كتيير
ومكنتش بدخل نت
فأنا لسه شايف التعليق عندى
وانا موجودبس ظروف
والكلام جميل جدا
بس لما يكون فيه حب اصلا
ربنا يوفقك

sabsoob said...

منيتي ان اظل احبك
بلا بدايه
ولا نهايه
....منيتي
.......انت
....وحدك

ما شاءالله :)
كلامك جميل..
تحياتي

سندباد said...

اخيرا في جديد
جهينة اعتقد مفيش تعليق يناسب الجو النفسي اللي انا فيه حاليا مجموعة متناقضة من المشاعر المختلفة حب وعشق ورغبة وفراق والم وحيرة ، عارفة بيقولوا ان الابداع هو وليد الحزن والشجن تفتكري فعلا ولا ممكن برضه يكون الابداع وليد الحب والمشاعر الصادقة
كان نفسي اكون صاحب اول تعليق
تحياتي

BinO said...

:)
ها هي شمعة قد أضاءت أملاً
مشاعر مفرطة جداً أختي جهينة
يعني من النوع اللي يتخاف منه
بس الكلمات شعرت أنها تتعانق فعلاً
كعادة تعبيراتك

قوليلي تعرف معني" نواميس الحياة" أو قوليلي تقصدي بها أيه؟
لأن الموضوع ده يقلق

alshared said...

لدقات الهواء المحمل بعبق روحي خلف نافذتك



انصت لها


لربما حملت صوتي


صوتي الذي اعياه قول كلمه



احبك

احبك


رائعه

تحياتي

Yassmina said...

بجد انا قريت الكلام وحصلتلي زي ماتقولي كده حاله ازبهلال
مش عارفا ااقول ايه اصلا الوقتي
يمكن فكرتيني بحجات كتير
احاساسك بالكلام اخدني قوي
كل حنين فكلامك وكل همسه شوق جواه اخدتني قوي
والله ابدعتي ياجوجو
وانا فرحانه اني اول مره اسيب كومنت فحاجه تحفه زي دي
(f)

يا مراكبي said...

الكلام المرة دي أخد منحنى تاني خالص

إنتي كتبتي الكلام ده وإنتي في الكويت؟ أصل الصور الموجودة في القصيدة ماتلاقيهاش غير في إسكندرية

إلا إذا كنتي إستحضرتيها وإنتي هنا .. وده لوحده إنجاز

ما عجنيش بس غير: تتضاجع كل ليلة همساتي واناتي

كلمة تتضاجع وقعها مش حلو

وفيه كمان في جملة "لتغرقني في بحر الخيال بين زراعيك" كلمة ذراعيك بالذال مش بالزين

تحياتي ليكي من السالمية

نورهان مفيد said...

مافيش أحلي من الحب في الدنيا دي
بس لو كان صادق
وللي يستاهله ويقدره
أحساسك عالي بجد وحلو أوي

أنا بحب أي حاجةفيها حب ومشاعر صادقة خارجة من القلب

تحياتي

عين ضيقة said...

والنبى انت غلبانة

يابنتى مادمنا قادرين نحب
حبى نفسك احسن

اتمنى حاجة تانية

امضاء.. واحدة خايفة عليكى

سلام

الطائر الحزين said...

لا تجعلى الحب كل حياتك اجعلية محرك حياتك اجعلية الوقود الذى يحرك الحياه و لا تتوهمى ان الحب هو الحياة الحب هو الذى يحركها اسف اعد اللفظ باكثر من طريقة
طبعا لا خلاف على الاسلوب والطريقة والاحساس الجميل لكن اردت ان اعلق فيما وراء ذلك

ياسر سليم said...

انتى اللى كاتبة الكلام ده ؟

الكلام ده بيوصل القلب من غير ما يخبط ..

أسوور said...

جميلة هى كلماتك
رقيقة مثلك
تحمل فى طياتها مشاعر الحب واللوعة والفراق

تقطر عشقا وحنينا

تتساقط من بين السطور نظرات ولقاءات وهمسات باتت ذكرى

تصفيق حاد يا جوجو

همسات دافئه said...

هيه هيه هيه
لولولولولى أخيرا انا التعليق الى قبل الميه خلاص كده المره الى جايه هاطمع وهاكون الى قبل العشره ان شاء الله:)))
***********
طب على فكره مفيش كلام أوصف بيه الجمال ده كله بس واضح تأثير الحزن والغربه الى مش بيفارق كلماتك يمكن الأحاسيس ده بتكون دافع أقوى للإبداع

يتمثل الجمال في عيني كلوحة سوداء ليس لها ملامحولن تعترف بها نظراتي
الجمله ده قريتها مليون مره هزتنى بجد
أحييكى بشده شديده:))
سلام

كراكيب عادل said...

تعرفي من الصبح اكتب واكتب واعلق بحرارة واعمل بوبلش القي الصفحة الرزلة دي وكلامي راح طب اعمل اية انا دلوقتي ؟؟؟

جميلة كلماتك وعباراتك

بس متنكريش انك بتجاهدي علشان تكتبي مش زي الاول الكلام بيطلع لوحدة

دة احساس جالي اوعي تبقي زيي بعد فترة مقدرتش ارسم علشان هنا بيعدي عليك كام صيف كل حاجة بتسيح ههههههه

عجبتني بعيدة انا عنك يتمثل الجمال في عيني لوحة سوداء ليس لها ملامح ولن تعترف بها نظراتي

انا بحسدك انك لقيتي مزاج تكتبي من الفرن الايراني الي احنا فيها

دنا جالي احساس انك بتكتبي من مكان للتزلج علي الجليد هههههههههههه

بس بجد الصور الي بتحطيها جميلة انتي بتجيبيها من فين ممكن تقوليلي ها ممكن ؟؟

واول مرة اعرف انك جيهان مش جهينة

ماشي يا جيهان لا لا لا جهينة

تحياتي

Ma 3lina said...

اه الحب من وجهة نظر حالمة متفاءلة

كلماتك معبرة جدا بتتغلغل فى النفس بسهولة لتعطى حالة غريبة كدا

البوست راائع

Eric Matt said...


سماح يا جوهاينا وانا والله اسف جدا اني تعبتك او تقلت عليكي

ربنا يكرمك يا رب

كل الفكرة انه الراجل وحشني ووحش بابا طحن وقولنا نعتر فيه باي طريقة

عموما ربنا يكرمك وتحياتي لك من ماناساس البلد وطمنينا عليكي دايما

منة الله said...

جهينة

ادعوك للمشاركة في استطلاع راي

عن اكثر عشرة مدونات تاثيرا في قرائها

عل مدونتك واحدة منهم

اليك الرابط

http://www.6ef.blogspot.com/

Ahmed taher said...

اختي العزيزة جدا جهينة زبادوووو
انا عارف اد ايه انت زعلانه مني
بس فعلا اول مرة يكون غصب عني كده في تغير شويه في ستايل حياتي واتمني يكون للاحسن
عايز اكلم معاكي واحكيلك والله
وبجد اتمني متزعليش انت عارفة غلاوتك عندي
ارجوكي متعزليش ولما هاكلمك هفهمك

ثانيا بقا
لا اعرف حقيقة لماذا لم تصيري شاعرة
اجمل ما في تعبيراتك عمقها الذي يجعلها تصل الى القلوب والافئدة كماء جاري في قناة واسعة ونظيفة
تحياتي يا زبادووو
وان كان هذا التشبيه
تتضاجع كل ليلة همساتي وانات
كان صعبا عليا الا حد ما
فكلمة تتضاجع صعبة النطق
وبعدين بلاش الايحاءات الجنسية دي
هههههههههه
بهذر بهذر
يا رب متكونيش زعلانه واتمني اكلمك قريب
تحياتي الهالصة جدا يا جهينة يا زبادووو

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

زى كل مره كلماتك جميله جدا
أنا متفق تماما مع يامراكبى
أفسدت تلك الكلمه إحساسى بالكلمات
متزعليش
سؤال بس فيه حب يمكن يتوصف عند البعد زى موصفتى كده
ومن غير زعل يعنى لو كنت أعرف إنى بعدى عنك هيعمل كده مكنتش بعدت

gohayna said...

مهند وعليكم السلام ورحمته الله وبركاته

انت الاول في كل شيء ربنا يخليك يا رب

وبعدين ايه الاحرج دا تفوق ايه بس وبتاع ايه؟

انت بتخزي العين عنك ولا ايه؟

ربنا يخليك يا مهند علي امضاءاتك اي مغرقاني دي
بجد ربنا يبارك فيك يا مهند

نجي بقي للجد

مدونتك ماها

انت برضه نفذت الي في دماغك وعملتها

فاهمني قبل ما اتخذ معاك اجراء عنيف

هتلاقيني واحده تانيه خالص
لو خلفت وعدك

انطق بسرعه

ايه الي حصل لمدونتك

هستناك تقولي

تحياتي يا اخي العزيز

gohayna said...

blank-s

طبعا مفيش حد مثالي لا في حياته ولا في حبه ولا في اي شيء

المثاليه ملهاش وجود في عالمنا

بس عن نفسي

لازم يكون عاقل في كل شيء
حتي وهو بيحب

لكن مثالي

اعتقد مش هلاقيه ابدا

وفعلا الحب هو الي بيحول كل شيء الي عالم مثالي حوالينا

نورتني بوجودك

ويسعدني مرورك دايما

تحياتي

gohayna said...

شهر يناير

مالك بس مخنوق ليه كدا

اكيد فيه حب اصلا

بس انت شكلك زعلان من حاجه جامده اوي

الدنيا صدقني متستاهلش لحظه حزن
دي كلها ايام وبتعدي

متزعلش نفسك يا نمير

وبص لاي شيء في حياتك بنظره ايجابيه جايز تشوف فيه خير انت مش شايفه

المهم طمني عليك لما ظروفك تسمح

تحياتي ليك

gohayna said...

ساب سوب

ربنا يخليك

بس الي اجمل من كلماتي

وجودك وتشريفك ليا

اهلا وسهلا بيك

واتمني دائما تنورني

تحياتي

gohayna said...

سندباد

بص الابداع بيطلع من اي مشاعر في الانسان
بس بشرط يعرف يستغلها صح

ميبوظش الدفعه الحلوه الي بتكون مصاحبه للمشاعر بوجهيها

سواؤ كانت حزينه او سعيده

لازم نستفيد منها

وبعدين مالك يا سيدي
ومال حالتك النفسيه
زعلان ليه بس
صدقني بتمنالك كل السعاده الموجوده في الدنيا
وربنا يهني قلبك بكل شيء جميل تستحقه

وبعدين انت الاول او الاخر
صدقني مكانتك محفوظه عندي

يا جبل ما يهزك ريح

ربنا يسعدك يا رب
تحياتي

gohayna said...

بينو

اهلا وسهلا

وبعدين مشاعر يتخاف منها ليه بس يا سيدي

هو الحب حاجه يتخاف منها الايام دي

اما بخصوص كلمه نواميس الحياه

انا بأمانه قصدي قوانين الحياه

واوع تدخلني في قوانين الكون والاحكام السماويه

انا مش قصدي

دا تعبير بقصد بيه الاستمراريه
مش اكتر

انه من كتر ما بقوله

فالكون الفه مني واشفق عليا فاصبح يردده معي

دا قصدي بكل صراحه

تقلقل ليه بقي قولي؟

تحياتي يا اخي العزيز

gohayna said...

الشريييد


ربنا يخليك

الاوروع وجودك
وتشريفك ليا الاول مره

ويارب متكونش اخر مره

نورتني يا فندم
اهلا وسهلا بيك دائما

تحياتي

gohayna said...

ياسمين

ازيك يا قمر

كلماتك وتعليقك واطراءك احرجني والله


ربنا يخليكي يا جميله

ايه الناس الي بيكون عيد ميلادهم قريب كدا بيكون عسل كدا

تسلميلي يا قمر

واعي تنسي التورته

انتي جنبي مش هتزوغي مني يعني

تحياتي يا جميله

gohayna said...

يا مراكبي

تعيش وتصلحلي اخطائي

انت عارف الحول اشتغل من ساعت ما جيت الكويت

تفتكر العيب فييا ولا في الكي بورد

ايوه سمعني كدا وركز وانت بتجاوب

الكلمه الي مدايقاك انا شيلتها

انا اقدر برضه

ربنا يخليك يا مراكبي والصوره كتبتها هنا في الكويت يا سيدي
مش اسكندريه مع اني نفسي اروحها بقي بجد

هموت خلاص

تحياتي ليك من مقر الحكم
ابو حليفه

gohayna said...

نورهان مفيد

ربنا يخليكي يا جميله

انا كمان بحب اي حاجه فيها حب ومشاعر جميله

جميل ان الانسان يتشارك مع الناس في احساسيس ومشاعر حلوه

ربنا يخليكي يا نورهان

تحياتي ليكي كتييير اوي جدا

نورتيني ومنوراني دايما

تحياتي

gohayna said...

عين ضيقه

والله انا مغلبانه

انا بحب نفسي

وبحب كل شيء حوليا
وبحب الحب لذاته

ومش مهم يتمثل في شخص بعينه

الحب حلو صدقيني

ربنا معاكي وتجربيه

هتلاقيه جميل الي اقصي الحدود

امضاء

واحدة بتنصحك

تحياتي

gohayna said...

الطائر الحزين

اكيد الحب مش كل حياتي

بس كمان بيشغل حيز كبير منها

وصدقني بيكون محرك ودافع ليا عشان اعرف اعايش الواقع بكل ما فيه من متناقضات ومشاكل


كلامك كله مظبوط يا اخي الكريم

تحياتي ليك ولنورك

ويارب دايما اشوفك

gohayna said...

ياسر سليم

ايوه والله انا الي كتباه

وبجد اتبسط انه واصل من غير تخبيط

دي حاجه تسعدني اكيد والله

اتمني اشوفك دايما عندي

تحياتي كتير جدا

gohayna said...

ياسمين

يا رئيسه المدونين

تصفيق حاد ليكي

دا كلماتك بوست والله

ايه الشعر دا بس

انا كدا هغير منك بقي

تسلميلي يا قمر ربنا يخليكي ليا ودايما منوراني علي طول وعلي عرض كمان
ياستي ان شالله محد حوش

تحياتي يا قمره

gohayna said...

واحده من الناس


واجمل الناس

ايوه التعليق العاشر

بس زي الاول عندي

انتي عارفه غلوتك يا قمر اكيد

ربنا يخليكي علي كلماتك ورقتك يا جميله

والله بتحرجيني يا عسوله

وبعدين الحمد لله انك خاصتي امتحانات وخلصتي كمان

فين يا جميله الحلاوه بقي

شايفه المدونه فاضيه مفيش كيكه مفيش جاتو

ايه النظام بقي

هنطنش شكلنا كدا ولا ايه

تحياتي يا قمر

gohayna said...

عادل وكراكبيه الجميله

ايوه فعلا بجاهد عشان اكتب

حتي انا ملاحظه كدا

مش عارفه ايه الي بيحصل معايا

يمكن طبيعه الحياه ورتمها السريع هنا ملغبطاني لسه

او زي ما قولت انت الفرن الايراني الساخن الي احنا فيه برضه مبهدلنا والله

انا عارفه الحر دا هيخلص امتي بقي

هقولك علي حاجه
كنت في مكان مع ناس وكان فيه انتين لبنانين رجال اعمال بيتكلموا في الشغل والبزنس وكل حاجه وفجأه اتقلب الكلام علي الجو الحر المميت الي هنا
واحد منهم قال انه فيه ظاهره هتحصل السنه دي لاول مره في تاريخ الكويت

ان الرطوبه والطوز هيجوا مع بعض

معرفش صراحه من قله الموصلات بقي جايين مع بعض ولا بيرحبوا بوجودي

المهم تخيل كدا طوز ورطوبه مع بعض

تفتكر الوانا هتكون ايه

ولا هدومنا البيضاء الجميله لونها هيكون ايه؟

انا بس حبيت اطمنك

مش اكتر

من غير ضرب بقي لو سمحت يا عادل

Hannoda said...

تمثل الجمال في عيني كلوحة سوداء ليس لها ملامح
ولن تعترف بها نظراتي

كتير بسأل نفسي.. هل الحب يستاهل أن تتشوه معاني الحياه لفراقه بالشكل ده

بنكابر يا جيجي و نقول لأ مش أخر الدنيا

لكن بكل صراحة .. الحقيقة هي إن آخر الدنيا دايما مكانها عند لحظة الفراق

ومهما بنحاول نعيش بعدها و نقول الدنيا لسة قدام... بنكون عارفين كويس انها لسة قدام بس حانكملها بحاجات كتير ضايعة مننا


كلماتك رائعة و مؤلمة و صادقة .. يعني مش متكتّفة بأي شيء..

تحياتي يا رقيقة

•«ρяoιd»•™ said...

كعادتك مبدعه دوماً

و امحي لي اضيف كلماتي المتواضعه كعادتي

احبك قد إستطاعتي

فوق الممكن والاممكن

و المكنون و ما أدعي

احبك ظن يفوق ظنوني

و قدر جنوني و ما قد أعي

و احيب أني ولدت

اهدهد حبك في اضلعي

و احبس شوقي في ادمعي

و عند حدودك قد نلتقي

و قد لا يكون سوي مصرعي

تحياتي

Shreif fahmy said...

منتظر تعقيبك على بوست جديد
http://sfahmy78.blogspot.com/2007/06/blog-post.html

gohayna said...

عبدلله

والله انا سألتلك علي الراجلومش ناسيه الموضوع

وبعدين انا تعبت في ايه

انا معملتش حاجه خالص
كان نفسي اساعدك واجبلك رقم الراجل

بس والله يا عبدلله ماحد يعرفه هنا في الكويت

متزعلش الله يخليك

انت عارف غلوتك عندي

انا تمام الحمد لله

وصدقني برضه هسأل علي الراجل تاني وتالت لغايه ما الاقيه

ادعيلي انت بس يا سيدي

تحياتي يا عبدلله

gohayna said...

منه الله
عيوني ليكي يا منه

ان شاء الله اشارك معاكي

وادخل المدونه وربنا يكرمنا يارب

تحياتي ليكي يا قملر

نورتيني

gohayna said...

احمد طاهر

انت عارف اني مش ممكن ازعل منك

مش عشان خاطرك

عشان خاطر عمر جوز بنتي مستقبلا ان شاء الله لما تيجي

بهزر اوع تزعل

انت عارف غلوتك عندي مش ممكن ازعل مكن
بس انا عايزه اعرف ايه الي حاصل معاك
وتغير ايه الي بتقول عليه

ويارب تكون كل حاجه للاحسن اكيد
بس بجد طمني عليك يا احمد
انا هكون علي النت يوم الجمعه بعدصلاه العصر بشويه كدا

يعني انت عارف طبعا

ياريت اشوفك وتقولي ايه الي بيحصل بالظبط


وبعدين انا غيرت الكلمه يا عم
لحسن اتفهم غلط علي ايه
الطيب احسن
قال ايحاءات قال

الله يسمحك
انا وش ذلك
انا ذلك وش
ههههههه

تحياتي ليك يا احمد

gohayna said...

اعشق في الليل ضوء القمر

شوفت بقي يا سيدي

بعدك عمل ايه
هههههههههههه
ربنا يخليك يا سيدي والله

والكلمه الي مديقاك شيلتها

انا تحت امركوا والله

يارب كدا يكون الموضوع بقي احسن


وايوه البعد بيعمل اكتر من كدا والله

نورتني بجد

ولو سمحت متغبش تاني

لحسن تلاقي بوست تاني من النوع دا

ههههههههههههههههههه
تحياتي يا اخي العزيز

gohayna said...

هنووووووووده

ايوه بنكابر

بجد ونقول مش اخر الدنيا

وهيا منتهي اخر الدنيا

انا شوفت ناس كتير بتنهار والله بسبب الفراق

وكانوا بيكابروا
متعرفيش عند ولا ايه

ولو عند بيعاندو نفسهم

المهم

سيبك انتي

عامله ايه والدنيا معاكي عامله ايه

طمنيني عليكي

ويارب اقابلك قريب

تحياتي يا قمر

gohayna said...

رامي


وبعدين معاك
انت وكلماتك يعني

يصح تغطي علي البوست بتاعي كدا

ايه النظام يعني

كل مااحاول اوصلك
تسبقني

دا كلام دا؟

تحياتي يا منورني دايما

gohayna said...

شريف فهمي


عنيا حاضر

هدخل واعلق

تحياتي

šσяšαяαα said...

بصى ياجيجى

انا متنحة قدام الكلام ومش عارفة اكتب ايه

بس اقولك

خدى الكلمتين دول هما اللى جايين على دماغى دلوقت

من اغنيه اسمهاeternal flame

Close your eyes
Give me your hand, darling
Do you feel my heart beating?
Do you understand?
Do you feel the same
Or am I only dreaming?
Or is this burning?
An eternal flame

دى الاغنية اللى فدماغى النهاردة:))

مش عارفه بقى لايقة عاللى كتبتيه واللا ايييه

بس بصراحة كلامك يدخل القلب ويتمركز بقوة ومانعرفش نطلعه ابدااا

ماشاء الله عليكى

šσяšαяαα said...

كلاكيت تانى مرة

جهينتى فى اغنية تانية احلى

مش عاوزة ارخم عليكى واكتبها كلها:))

اسمهاi wanna grow old with you
for west life

بجد جاااامدة جدااااا
ــــــــــــــــــــــــ

وعلى فكرة انا عاملة مدونة بعك فيها كدا على ادى
بس خواطر انجليزية
اتمنى تنورينى وتقوليلى رأيك

http://magical2mind.blogspot.com

اعشق فى الليل ضوء القمر said...

لو كنت أعرف إن بعدى عنك هيطلع كل الحاجات الحلوه ديه
كنت بعدت لأستمتع تانى
بالكلمات

Anonymous said...

ياااااااااااه ايه يا دكتور الجمال ده دكتور ماشاء الله عليك حتي في احساسيك ...معاني رقيقة تحمل في طياتها مشاعر حالمة ...تحياتي يامرهفة الحس وياذات الكلمات المفعمة بالجمال

gohayna said...

صورصاره

ازيك يا بنتي

والله احرجتيني جدا جدا بكلامك

والاغاني الاجنبيه انا عارفاها

وخصوصا وست لايف

وعارفه انها جامده جدا جدا

تسلميلي يا قمر

اما مدونتك التانيه فأنا حدخلها وهسيفها عندي

وانجليزي كان يا قمر

لا الموضوع كبر جدا

مدونه اهلي

ومدونه انجليزي

ودنيا تانيه كدا كبيره جدا

نورتيني مرتين يا جميله جدا

تحياتي

gohayna said...

اعشق في الليل

ايه يا سيدي الثقه دي

ماشي مش هزعلك

وهقول ايهوه

شوفت بقي الي حصل

ربنا ما يجبش بعد ولا حاجه

ونفضل في تواصل دائما

تحياتي ليك يا عزيزي

gohayna said...

قلوب حائره

ازيك يا قمر

نورتيني

ربنا يكرمك يا رب
والله كلامك واطراءك رائع ذيك

بجد بكون سعيده بوجودك يا جميله

دايما نوريني كدا علي طول

تحياتي كتتتتتتتتتتتتتتير اوي

R.R said...

اكيد تقصدى
ارض الوطن
:)
حلو اوى يا بت يا جيهان




فيرق الكون لحالي ويجعله من نواميس الحياة
فتنشدة الطيور ويتغني به النسيم
ليصلك اينما كنت
فأنصت لصوت البحر
لدقات الهواء المحمل بعبق روحي خلف نافذتك

جامده جدااا الحته دى


هقرى تانى يمكن افهم اكتر
:)
يلا ساعود قريبا
قبلاتى
وخلى بالك م ن نفسك ومن انكل

الدمعه said...

السلام عليكم

يا يا جميل الكلام الروعه دة بس بجد خطييير

فتنشدة الطيور ويتغني به النسيم


ليصلك اينما كنت


فأنصت لصوت البحر


لدقات الهواء المحمل بعبق روحي خلف نافذتك



انصت لها


لربما حملت صوتي


صوتي الذي اعياه قول كلمه



احبك

احبك


دي بقى اثرت فيا خااااااالص
انتي دايما فهماني وبتتكلم عن الواقع الي بنحسه فعلا

اسلوبك راااااااااائع

تحياتي

محض روح said...

ايه ياقمر الرومانسيه ديه كلها
بتكتبي بحراره اوي
ربنا يديكي كل الي بتحلمي بيه
انتي طيووبه موت وتستهلي كل خير
وشكرا بجد على سؤالك مش عارفه اقولك ايه ربنا يخلكي يارب
وانا الحمدالله خلصت على خير بس الحياه ملخبطه عندي شويه
سفر
وتخليص ورق ونقل من بيت لبيت
ربنا يعديها على خير
:)
شكرا تاني
خلي بالك من نفسك
ويابخته
:)
تحياتي ياجميل

نقطة مية said...

يا خبر ده انا اتأخرت خالص..معلش ملحوقة...
ايه الاحساس ده..بجد ما شاء الله عليكي..انا قريت البوست يجي 4 مرات...
تحياتي لاختيارك للكلمات و الاسلوب الراقي فعلا

صاحب البوابــة said...

السلام عليكم

اشكر كل من تساءل عن غيابي

ووقف بجانبي في محنتي

تحياتي لكل شريف حر

.:.-=- ELGaZaLy-=-.:. said...

منيتي ان اظل احبك
بلا بدايه
ولا نهايه
....منيتي
.......انت
....وحدك

احبك


--------------------------

رقيقة بجد اوى

شهر ديسمبر said...

انا كويس
بس الناس فهمانى غلط
والتعليق بتاعك على دماغى
بس والله الموضوع كان مسبب مشاكل
ومفهوم بشكل شخصى
فحذفت الموضوع كله
والله انا كنت ناوى احذف المدونه كلها بس بجد والله عشان ما بعرفش اتواصل معاكى الا من خلالها
فخلتها
المهم انتى عامله ايه
اتقلمتى فى حياتك الجديده ولا لسه
ابقى طمننينى
سلام جدن

حصان بري said...

فيعزف لحنا يقطر حبا
اظل اردده صبحا ومساء
فيرق الكون لحالي ويجعله من نواميس الحياة
فتنشدة الطيور ويتغني به النسيم
ليصلك اينما كنت
فأنصت لصوت البحر
لدقات الهواء المحمل بعبق روحي خلف نافذتك
انصت لها
لربما حملت صوتي
صوتي الذي اعياه قول كلمه
احبك
احبك

بجد يا جيهان البوست بينطق
رااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااائع لبكره الصبح
مش لاقي كلمه تتحط كومنت علي الحب المتدفق ده
ورسائل مع الطيور وهمسات مع الرياح
تحياتي بجد يا جميل
ابدعتي

قبل الطوفان said...

تحياتي لكلماتك التي تقطر رقة وعذوبة

أتابعك باهتمام

gohayna said...

رانيا

ايونه قصدي ارض الوطن
هههههههههههه
ايه يا بنت الحلال انتي اتعديتي مني ولا ايه
ههههههههههههههههه


ربنا يكرمك يارب يل بنتي

ويكرم ارض الوطن معانا
هههههههههههههه

اقري براحتك يا ستي

سلامي كتير لعمو وطنط وتامر ومصطفي
واحمد لا
هههههههههههههههههههه

خدي بالك من نفسك يا رانيا
احتمال انزل علي النص التاني من رمضان
بحاول اظبط اموري من دلوقتي علي كدا

الخبر دا حصري ليكي
محدش يعرف غير امي واخواتي
بس

ربنا يكرمك يارب
ويقدرني اجيبلك الاب توب وفقيه العين
قادر كريم

بس انتيي ادعي
هههههههههههههههههههههههه
عارفه هتقتليني

خلاص همشي بكرامتي

لا اله الا الله

gohayna said...

الدمعه

ربنا يخليكي

بجد احرجتيني

بس انت حسيتي عشان زي

نفس المشاعر برضه بتأثر فيكي

امال بيقوةل مفيش رومانسيه ليه يا اخواتي

ما احنا حلوين اهه

هههههههههههههههه
ربنا يخليك

دخولك بشرفني وبيسعدني

تحياتي يا جميله

gohayna said...

محض الروح

ازيك يا جميله

حمدلله علي السلامه

افتقدتك كتير والله

ربنا يعينك يا رب
وتخلصي اللغبطه دي علي خير ان شاء الله

والف مبروك علي تخليصك للامتحانات

مستنين النتييجه والي بعد النتيجه

طبعا انتي فاهماني اوعي تزوغي بقي

هههههههههههههههههههه
تحياتي يا جميله وبجد متغبيش كدا تاني

سلام يا قمر

gohayna said...

نقطه ميه

غرقتي المدةنه

عاجبك كدا
ههههههههههه
بهزر اوعي تزعلي

ربنا يخليك والله لو اتاخرتي سنه انا برضه مستنياكي
ملحوقه يا جميله

نورتيني يا حبيبه قلبي

gohayna said...

صاحب البوابه

حمدلله علي السلامه

والحمد لله انك بخير اخي الكريم

لا شكر علي واجب ابدا

اتمني ليك انك تكون بخير انت وعائلتك الكريمه

تحياتي

gohayna said...

الغزالي

والله بجد متشكره جدا

الارق منها دخولك وتشريفك ليا

الف مليون شكر اخي الفاضل

اتمني تنورني دائما

تحياتي

gohayna said...

شهر يناير

ايه حكايه قفل المدونه دي

كل شويه الاقي حد من الي بعزهم بيقفل مدونته

اعقل كدا وخليك كويس

وبعدين انا مش زعلانه والله انك حذفت الموضوع
ابدا بجد

انا بس بلاقيه كويس فبيصعب عليا تشيله

المهم ربنا يكرمك يا رب
وتفضل منورني علي طول

انا الحمد لله تمام واتأقلمت علي حياتي الجديده هنا الحمد لله

الف شكر علي سؤالك ربنا يخليك يا نمير

gohayna said...

جواد بري

ربنا يخليك دا ميجيش شيء جنب كلماتك الجميله الي كلها احساس وحياه
بجد مواضيعك ملهاش حل

حلوه جدا جدا

الف شكر لمرورك واتمني تفضل منورني كدا علي طول

gohayna said...

استاذي العزيز ياسر ثابت

الف حمدلله علي السلامه

بجد ليك وحشه والله

غبت عني لفتره طويله يا استاذي العزيز

ولو فيه عتاب خلاص انتهي بمتابعتك ليا واهتمامك بيها

بجد اسعدني جدا وبشده وجودك

واتمناك تكون منورني في كل كلمه بكتبها

الف مليون شكر يا سيدي الفاضل

Rosa said...

فتخطفني من ارض الواقع لتغرقني في بحر الخيال بين ذراعيك

عجبا لامر الحب , نتمناه حتى لو في الخيال
عزيزتي جهينه
كلمات رقيقه معبره
اتمنى ان يوفقك الله لكا ما تحبيه و تتمنيه و يكون فيه الخير ليكي
تحياتي يا رقيقه
:)

sherif gharib said...

انتى تعشقى و لا تحبى فقد دوبتى شوقا و عشقا و اصبحت كلمات و مفرداتك تنطق عشقا و تتغنى بها اصبحتى تعشقين الحياه من عشق اتلمعشوق لانها تمثله
انهارت كل المعانى امامك و لم يتبقى سوى العشق كلغه عامه لكل المعانى
تحياتى ايتها العاشقه

The Manager said...

ماشاء الله

فنانة والله

:)

أحمد سلامــة said...

الفجر
لا لا الشروق
بس خلاص خلاص عرفت
بين الفجر والشروق
ايون هوا ده الاحساس بتاع الفترة دي
-------------------------------
فأدفن في سجن الفراق ريثما يتجدد اللقاء
-------------------------------
المشاعر البكر الوليده
مفيش ارق ولا اجمل منها
او زي ما بيقولو
هوا الصبح اللي لسه ماتلوسشبانفاس البشر
--------------------------------
هي برضو لسه حزينة
بس مش عارف ليه يعني اطمنت شوية عليكي
يا رب سكون احساسي في محلة
:)

Shreif fahmy said...

ميرسي قوي على اهتمامك وتعقيبك على البوست ومتزعليش من موضوع الجزء التاني

Unknown said...

إزيّك يا جي جي

أنا تمام يا حبيبتي
تسلميلي يارب
مطحونة بس في الشغل
وعلى آخر اليوم باكون مش طايقة الكمبيوتر أو الكي بورد
بقرا التدوينات الجديدة ومابيكونش فيّا أي طاقة أكتب تعليقات

بس إيه الكلام الحلو ده ؟
فيه تغيير حبتين ولا بيتهيألي ؟
بيتهيألي ؟؟؟

طيب

الوردة السوداء said...

بصى
خلينى صريحة معاكى
الاعمال الاولانية
احسن بكتييييير يا جى جى

المهم انتى عاملة ايه؟

قلب يحترق said...

ما أرق كلماتك

قد لا أكون ناقدة جيدة للأدب ولكن الاحساس الرائع الذي يغمر الكلمات يأخذني معها نحو آفاق أحلم دوما بالبقاء فيها

تحياتي لك

Lemonada said...

مش عارفة اكتب اي بعد 81 تعليق
ما شاء الله
جمعي كل التعليقات مع بعض يبقى دا تعليقي
هههههه
تحياتي

انا من اهوى ومن اهوى انا said...

جيهان :

بجد غصب عنى مش قادر اعلق لا مجامله ولا رد جديد اختلف بيه عن السادة الزملاء ولا اى شىء بس جد مش قادر اقول كلامى خلص حاسس انى لو قلت تعليق هايكون زيه زى اى حد مجرد مجامله بس احب اقولك بجد امتعتينى وبجد ماتسكتيش على نفسك انتى لازم تشقى طريقك فى الكتابه
انشريها حاولى ابعتيها لمجله لحد ينشرها بس ماتسكتيش ،

رائعه انتى يا صديقتى

محمد فوزى .

Rehab Saber said...

حلو

Hannoda said...

مساء الفل

يااااا جيجي
بقى بضه الناس هي اللي بتكابر
;)

:))
أخبارك ايه يا جميل.. أنا تمام و دائرة في دوامة ضغط الصيف..إدعيلي

تحياتي يا جميل

BinO said...

جهينة
أعرف ماتقصدين
هو بس خفت يكون اللفظ خانك
فوجبت التذكرة

مش عايزاني أتكلم
ماشي حسكت خالص أهه
:)

نفسنا said...

العدد الثانى من مجلة نفسنا نزل
روحوا الحقوا النسخ

Anonymous said...

جهينتي الجميله
اسفه ياجميله اني اتأخرت عليكي كنت تعبانه و الله الفتره اللي فاتت
وحشتيني اوي اوي اوي
عامله ايه؟يارب تكوني بخير و عال العال
طبعا كلماتك كالعاده دايما رقيقه و احساسك عالي
بتمني ليكي التوفيق ياقمر و ابقي طمنيني عليكي و اسفه تاني للتأخير
وحشتيييييييييييني
muwaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

رينـــــــــــا said...

حبيبتى جهينتى
بحاول انئى حاجة اقتبسها واقولك تحفه
بس لقيتنى هقتبسها كلها
بجد والله مش مجامله القصيدة لمست قلبى بشدة وجعلته يخفق بعنف
انتى فنانه فى رسم المشاعر يا جيجيى
والله مش بجامل
بجد انتى رائعه
تحياتى لارق قلب
وابدع قلم قرأت له

ربنا يجمعك بمن تحبى يارب قريبا كمان

Shreif fahmy said...

الجزء الثاني من عفوا حبيبي متقدرش ومتعرفش
http://sfahmy78.blogspot.com/2007/06/blog-post_19.html

منتظر تعليقك

gohayna said...

روزا

عجبا لامر الحب

ايوه والله

تقولي ايه بقي لو بتحبي خيال مش موجود علي الارض

او شخصا عامل نفسه كالخيال
وم معترف انه ليه وجود اصلا

تفتكري اعمله فيه دا

؟
ربنا يكرمك يا قمر علي كلامك وتشجيعك

الف مليون شكر بجد

تحياتي

gohayna said...

شريف غريب

احرجتني كلماتك

وتلعثمت الكلمات في فمي بسبب اطراءك ومديحك

الف مليون شكر
اجمل شيء اني عرفتك وعرفت مدونتك

تحياتي اخي الكريم

gohayna said...

زا ما نيجر
ربنا
يكرمك

والله

شكرا اوي علي دخولك

تحياتي

gohayna said...

احمد سلامه


ربنا يكرمك

انا كويسه جدا وظنك في محله

ايه الحدس دا
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اللهم لا حسد

انا تمام يا احمد
اطمن عليا


حلو اوي تعيبر الفتره الي بين الفجر والشروق
جميل وصفك دا بجد جميل

دايما كلماتك ليها وقع خاص
ربنا يكرمك يا احمد
ومتزعلش من تأخري عليك

تحياتي يا احمد

gohayna said...

شريف فهمي


ايه النظام بالظبط؟

انت بتدخل تعزمنا علي البوستات بتاعتك
ومش بتاخد واجب الضيافه عندنا هنا
؟
ايه بقي الموضوع

ان شاء الله مفيش زعل
واكيد همر علييك

تحياتي

gohayna said...

اميره

والله ليكي وحشه

بجد
وبعدين فين الفلوس يا اميره؟
هنحمرء ولا ايه؟
عليكي غرامه تاخيري كام بوست كدا

يجيوا مليون الا ربع

ههههههههه

فيه تغيير

ربنا ما يجيتغيير
هههههههه
انا زي ما انا

اما تغير حبيتين فدي تفرء عن التغير حاف

ايوه فيه تغير حبتين
ههههههه
تحبي شويه

البيت بيتك
وعندنا تغير بالذبده
والملح
وفيه بالكتشبه

اوعي تزعلي انا بحب اهزر مش اكتر

نورتيني يا اميره

وتسمحي تقوليلي انتي مشغوله في ايه كدا؟

انطقي بسرعه يلا

ودا اخر انذار
ههههههههه
تحياتي يا قمر

gohayna said...

الورده السوداء

بحترم صراحتك
وبيني وبينك انا دلوقتي بلاقي صعوبه عشان اكتب

بجد فكرت اني اقفل المدونه
او اخد هدنه مع نفسي فتره
لغايه ما استعيد قدرتي علي التفكير

جمال الكتابه بيجي من واحد بيكون مشاعره صافيه

وانا الايام دي مشاعري في حاله لغبطه شديده

الي قولتيه دا انا حسيت بيه

ادعليلي اعرف اكمل

تحياتي يا قمر

gohayna said...

dyin_soul


يارب يهنيكي بالعيش دايما في لالافاق الي تحبي تعيشي فيها


مفيش احلي من افاق الحب ومتعته

بجد ربنا يخليكي علي كلماتك
تحياتي ليكي ولدخولك الي بينورني

gohayna said...

ليموندا

ربنا يكرمك

كلامك وصل

جمعت التعليقات كلها

لقيتك متفوقه جدا جدا
هههههههه
تحياتي ليكي يا جميله

gohayna said...

محمد فوزي

ربنا يكرمك

حاضر مش هسكت علي نفسي
ههههههههههه

ربنا يكرم ان شاء الله
واحاول انشرها
بس لو اضربت بالطماطم
اجيبك منين عشان تضرب معايا

وياريتها هترسي علي طماطم وبس

مكنش حد خاف
هههههههههههه

ربنا يخليك احرجتني بكلماتك

تحياتي ليك يا صديقي العزيز

gohayna said...

الفتاه العربيه

ربنا يكرمك

الف شكر

تحياتي

gohayna said...

هانووووووووووووده

ازيك انا تمام وكله كويس

انا قولت انتي سافرتي مع الجروب اياه
ههههههههههه


انا تمام والله بخير

ربنا يعينك يا بنتي وتخلصي علي خير زحمه الشغل الرهيبه دي
هو احنا مش هنشتي بقي ولا ايه؟

اصل مش باينلها مصيف السنه دي
نغيرها بقي يمكن يكون فيه امل

تحياتي يا جميل

gohayna said...

بينو

ولما تسكت مين الي يتكلم

اتكلم براحتك خالص

انت اخ وعزيز وبعتز بتوجيهاتك دايما

اوع تزعل
تحياتي يا اخي الكريم

gohayna said...

نفسنا

مبرووك العدد التاني للمجله

ويارب عقبال العدد المليون

تحياتي

gohayna said...

اجند حمرا

ربنا يخليك والف سلامه عليكي

اان شاء ما تشوفيش شر ابدا

اتني تدخلي في اي وقت مفيش تأخري ولا حاجه

انا تمام والحمد لله

اتمناك كل خير يا رب
تحياتي يا جميل

gohayna said...

رينااااااااااااا
ازيك
ربنا يخليكي يا عروسه

اكيد انتي حسه بالي بكتبه دا
هههههههههههههههه

ربنا يهنيكي يارب وتكوني اسعد واحده في حياتك كلها

تسلميلي يا قمر

ومنتظر قدومك بفارغ الصبر

تحياتي يا رينا

gohayna said...

شريف فهمي

ان شاء الله اعلق
ربنا يكرمك ان شاء الله
تحياتي

Iskanderani said...

مساء الخير جهينه؛

كلمات ومعاني جميلة تمس الاحساس الرهيف والقلب. فهل تسمحين ليٌ أن أنقله الي اللغة الالمانية مع ذكر المصدر الاصلي؟

تحيات إسكندراني في بلاد الله الواسعة

Ahmed taher said...

جهينة يا زباادوووو
عدنااااااااا
يا خسارة كان نفسي اكون التعليق 110 يالا بقا مشمهم
انا جيت ارمي التحيات والسلامات والاشواق والفجل والجرجير ههههههه
انا قلبت على سوق الاحد ولا ايه
ههههههههههه
قلت امسي يا جميل
بااااااااااااي

gohayna said...

اسكندراني

اهلا وسهلا بيك يا صديقي العزيز

يشرفني انك تترجمها للغه الالمانيه

اكيد موافقه واكيد واثقه فيك

خد راحتك وترجمها وان شاء الله اشوفها عندك في مدونتك
بس ابقي ساعدني عشان ثقافتي مش الماني ابدا

وكمان لو هتحط نفس الصوره يكون جميل جدا

تسلم ايدك من قبل ما تترجم

تحياتي ليك يا صديقي العزيز

gohayna said...

احمد طاهر

اهلا يا هارون

اصلي غيرت فرويد

تغير لابد منه
هههههههههههه

اهلا وسهلا بيك

بس فين اقفاص المنجو الي قولتلك عليها

ستين كيلو مانجو عويسي لو سمحت

ولو فص يبقي خير وبركه

مستنيا المانجو

متتأخرش

بقولك
اوع تجبهالي فرنساوي

لحسن مليش فيه
هههههههههههههههههه

سلام يا سيدي

Iskanderani said...

Your Lyric find you there:

http://iskanderani.blogspot.com/search/label/Lyric


تحيات إسكندراني في بلاد الله الواسعة

يا مراكبي said...

متشكر جدا على إهتمامك بتغيير الكلمة

ممكن نغير كلمة كمان؟

:-D

وبالنسبة لسؤالك .. الكيبورد طبعا .. أنا مراتي علمتني أقول كده في حالة الأسئلة اللي زي كده .. وربنا يسامحني

:-D

كراكيب عادل said...

احم احم

كالعادة بلف في الشوراع لقيت نفسي جنبك قلت اسلم اصل انا الايام دي فاضي

فية صورة اتحنطت هناك مستنية رئيك

يالا انزلي بالبراشوت فوق سطح مدونة التصوير

gohayna said...

اسكندراني


ربنا يخليك انا شوفت البوست بجد تسلم ايدك والله

الف مليون شكر

تحياتي

gohayna said...

يا مراكبي

اي خدمه انت تأمر

وبعدين احسن اجابه صراحه شوفتها

ربنا يخليها المدام

ههههههههههههههههه

تحياتي يا مراكبي

gohayna said...

عادل

عنيا حاضر

هركب البرشوت وجيلك هوا
بس متطمعش فيه حاكم هو من نوع خاص
هههههههههههه
جيالك

الراقـــص مع الذئـــــاب said...

السلام عليكم
شكلي وحش اوي وانا برد الرد 118 وانتي بتبقي من اول اللي بيردوا عندي
بس انتي عارفة اني لو اعرف اخطف الموضوع من ايدك قبل ما تكتبيه هعملها
المهم بقي البوست دا انا هسميه غربة وحنين
معلش يا ستي انا بسمي كل حاجة بمزاجي
كانك بتكلمي فيه بلدك
الاحساس دا مش خاطرة جت علي بالك وكتبتيها
ودا اللي لاحظته يا جيهان في اللي بتكابيه ودا اللي بيخلي مواضيعك جميلة وبالشكل دا
حبيبك الغائب عنك والذي تدمع عيناك لأفتقاده هو وطنك الذي ترمزين اليه بالحبيب والذي هو صورة شخص رسمتها مخيلتك

كل كلمة في موضوعك حاسس فيها بالغربة



بعيدة انا عنك....يقتلني الشوق الف الف مرة
بعيدة انا عنك....يطرحني الغرام ارضا
فأدفن في سجن الفراق ريثما يتجدد القاء

وهذا اروع ما في رائعتك يا جهينة


إن شاء الله الاجازة اللي جاية اشوف حاجة جميلة تانية
تحياتي لكي ودمتي في خير اختي الكريمة

harmless said...

يبدو يا جهينة انك النسمه المتبقيه من دنيا الرومانسيه والحب الحقيقى

امتلأت عبارات المحبين بالاستنفار والتحدى والصراعات الخفيه فى مجال عاش طول عمره بعيدا عن هذا

يبدو يا جهينة ان المحبين صاروا لا يعرفون كيف يكون حال المحب والعاشقين فشلوا فى ان يتوحد المعشوق مع الذات ليصيرا كيانا واحدا

يا جهينة لم اعد ارى سواكى طيرا ملائكيا يغرد فى دنيا آخذه فى الافول وعالما مشرفا على الانقراض

ليت المحبين يقرأوا كلامك وليت العاشقين يشعرون بمشاعرك وليت الجميع يعرفون منك كيف تكون النفوس التى تعرف كيف تحب

تحياتى يا عزيزتى

Anonymous said...

جهينيتي
وحشتيييني اوي اوي
عامله ايه ياجميله؟يارب تكوني كويسه
طبعا كعادتك دايما كلماتك رقيقه و كلها احساس مفيش جدال علي كده بشكرك علي الحاله الوجدانيه الجميله اللي دايما بعيشها و انا بقري كلماتك ياجميله
ربنا يوفقك دايما و ابقي طمنيني عليكي
سلام ياقمريه
:))))

اسكندراني اوي said...

جميل ورقيق وكله احاسيس بجد حاجه جميله اوي
تحياتي

gohayna said...

الراقص مع الذئاب

وحشني اسمك ووحشني اشوف كلامك

طبعا انت عارف ان شكلك حلو علي طول حتي لو التعليق رقم 1000000000

الحلو في كلامي هنا انه كل واحد فهم كلامي بطريقته

فيه ناس تخيلت اني بتكلم عن الحبيب

وناس تخيلت اني بتكلن عن الوطن

بيني وبينك انا عجباني اللغبطه دي

كلامي هنا كان بشمل الاتنين الحبيب والوطن كمان

بس بيني وبينك اكتر كان الحبيب

هو الي كان في دماغي لما كتبت

هو هو هم مين؟

ما علينا

ربنا يخليك يا محمد انت عارف غلاوتك عندي

ربنا معاك وترجع بألف سلامه
تسلملي ويسلملي دخولك يا محمد
ربنا يخليك ودايما منورني علي طووووووووووووول

تحياتي يااخي والعزيز

mimi said...

مفيش حاجة تتقال على الكلام الجميل الموزون ده وكمان بعد 122 تعليق كمان آسفة للتأخير
كنت عايزة اسأل سؤال واحد بس:
هو في بني آدم على وجه الارض يستاهل الكلام الحلو ده؟
لو الاجابة بنعم يبقى لسه الدنيا بخير

شيماء الجيزى said...

عاشقه هذا الاحساس
الذى يناجى القمر فى دورانه
والبدر فى اكتماله
والهلال فى ضيائه

كلمات
دخلت قلبى المسكون
فأنارته

تحياتى

احساس لسه حى said...

عزيزتى
منيتي ان تهواني
ان الهوى لا ياتى من التمنى
فاذا لم يهواكى وانتى تعرفين
فلا تطلبى ولا تتمنى اتركى روحك تحاول فاذا لم تحس بها روحه فان هواكى ليس له سياتى من يستحق هذا الهوى
سلام

gohayna said...

هارملس يا عزيزي

انا تقريبا مش عارفه ارد

مش عارفه اقولك ايه

اطرائك وكلامك دايما بيخليني في حاله تانيه خالص

ليك طعم مختلف بس جميل اوي

كتير عليا اوي وصفك دا بجد كتير

انا مش عارفه اجاري عباراتك

الكلام بيفقد معناه قدامك يا هارملس

اكيد انت فاهمني

تسلملي يارب

ويخليك ليا

تحياتي يا عزيزي

gohayna said...

اجندا حمرا

ربنا يخليكي يا قمر

انا تمام الحمد لله
بس مشغوله شويتين

وعارفه اني مقصره مع ناس كتير اوي

اعذريني يا جميله

تسلمي علي سؤالك وكلامك

تحياتي يا قمر

gohayna said...

اسكندراني اوي


اهلا وسهلا بيك
جدا

نورتني
انت وكلامك

واتمني اشوفك علي طول عندي

ربنا يخليك يا اخي الكريم

تحياتي

gohayna said...

mimi

اجابه علي السؤال

لا
بصراحه

يمكن لسه مقبلتوش

ويمكن ميكنش موجود اساسا

سؤالك صعب جدا

لكن هو موجود في خيال مش علي الارض

اصل الارض فيها بشر

الي بتكلم عنه دا ملاك

وانتي عارفه دنيتنا مش دنيه ملايكه


وبعدين يا بنتي بتعتذري علي ايه

انتي تدخلي في الوقت الي يعجبك

اهلا وسهلا بيكي علي طول

تحياتي

gohayna said...

شيماء


والله يا بنتي متتخيليش انا مبسوطه بوجودك قد ايه

مش هتصدقي

والله بجد البوست نور بيكي بكلامك وبذوقك

تسلميلي ياقمر

ودايما منوراني

تحياتي

gohayna said...

حسام

كلامك كله مظبوط يا حسام

لو محسش يبقي ميستهلش

دا طبيعي

اهلا وسهلا بيك يا حسام

بجد نورتني
ويارب اشوفك دايما

تحياتي